پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است

5 تلگرام رسمی همزمان بروی کامپیوتر

10000 تومان

   

کارت حافظه PS1 ژاپنی

20000 تومان


گره کور سد گتوند و نگرانی‌ها در مورد پروژه علاج آن
نوشته شده در چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 1310
نویسنده : میثم ابراهیم پور

http://www.bbc.com/persian/iran/2015/08/150812_l10_nk_gotvand_dam_report

سرنوشت سد گتوند، که عده‌ای آن را بزرگ‌ترین خطای مهندسی تاریخ ایران می‌دانند، چه خواهد بود؟ ظاهراً قرار است هفته آینده کمیته‌ای منتسب به دانشگاه تهران که بررسی نهایی این مسئله جنجالی محیط‌زیست ایران را به عهده گرفته، با انتشار گزارشی به این سؤال پاسخ دهد.

این کمیته هفته گذشته نخستین جمع‌بندی خود را در این باره منتشر کرد. آنچه که تا حدودی نشانگر ماهیت خود این کمیته و دلایل سپردن پروژه موسوم به "علاج بخشی سد گتوند" به آن بود.

خلاصه ماجرا را اکنون همه می‌دانند. بزرگ‌ترین سد خاکی ایران جانمایی نادرستی داشته و وجود و تأثیر سازند نمکی بزرگ گچساران در مطالعات احداث سد دیده نشده و به همین دلیل در مدت کوتاهی پس از آبگیری این سد، افزون بر ۸ میلیون تن نمک پشت سد جمع شده است. رهاسازی تدریجی بخشی از نمک‌ها باعث شده تا هم‌اکنون ۳۵۰ واحد به شوری کارون افزوده شود.

کارون ستون فقرات جلگه خوزستان است و شور شدن آن حیات در این جلگه را به‌شدت با مخاطره روبرو می‌کند. به همین خاطر پس از آشکار شدن پیامدهای مرگبار احداث این سد، کارشناسان و نهادهای مختلف مکرراً خواستار برچیدن آن شده‌اند. با این وجود وزارت نیرو در این باره مقاومت می‌کند. چرا؟ موضوع جالب این است که اکنون موضوع سد گتوند حتی در بحث‌های کارشناسی عمدتاً در پارادایمی تحت عنوان "امر حیثیتی" بررسی می‌شود نه یک امر زیست‌محیطی یا علمی یا اقتصادی.

نکته این است که مطالعات طرح را شرکت مهاب قدس (وابسته به آستان قدس رضوی) و اجرای آن را شرکت سپاسد (وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عهده داشته‌اند. برچیدن سد گتوند اعتبار این دو شرکت را زیر سؤال می‌برد و قانونا می‌تواند جبران خسارت را متوجه آنها کند و البته باعث شود به راحتی نتوان دوباره پروژه‌های مشابه مهندسی را به آنها سپرد. آن هم دو نهادی که عملاً عهده‌دار بزرگ‌ترین طرح‌های مهندسی و اقتصادی کشور هستند.

اما آیا نادیده انگاشتن سازند نمکی گچساران تنها اشتباه مطالعاتی سد گتوند بوده؟ قطعاً نه. اشتباه بزرگ‌تر عدم محاسبه دقیق بیلان آب حوزه بوده است. اشتباهی که از این نظر کمی دورتر سد کرخه را هم دچار مشکل کرده است. هم‌اکنون حجم آبی که به پشت سد کرخه می‌رسد حدود بیست درصد برآوردهای اولیه است. یعنی هشتاد درصد اشتباه محاسبه داشته‌اند. مسئولان وزارت نیرو می‌گویند که مشکل ناشی از وقوع خشکسالی و همچنین افزایش برداشت آب در بالادست سد است.

دانشگاه شهید چمران عملاً رأی به برچیدن سد داد که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت جهاد کشاورزی هم قرار گرفت. نتایج این مطالعات در آستانه انتشار عمومی بود که ناگهان وزارت نیرو اعلام کرد که مطالعات علاج بخشی سد از دانشگاه شهید چمران گرفته شده و به دانشگاه تهران سپرده شده است

خشکسالی کنونی خاورمیانه از دهه هفتاد میلادی آغاز شده، یعنی افزون بر چهل سال پیش، پس قاعدتاً نمی‌توانسته در مطالعات سد دیده نشود. برداشت آب از حوضه آبخیز بالادست هم اولاً موضوعی است در حوزه مدیریت وزارت نیرو و دوما حتی اگر غیر مجاز انجام شده باشد قاعدتاً احتمال آن می‌بایست در مطالعات دیده می‌شد. به هر حال سدی ساخته‌اند که آب پشت آن جمع نمی‌شود. وقتی پایه مطالعات این‌قدر ضعیف است طبیعی است که سازند نمکی هم دیده نشود.

اما اگر سد کرخه را خطای مهندسی بنامیم، سد گتوند قطعاً یک فاجعه مهندسی است. وزارت نیرو در ابتدا و در واکنش به همه‌گیر شدن موج مخالفت کارشناسان محیط‌زیست اعلام کرد که با یک طرح بدیع مهندسی یعنی استفاده از پتوی رسی و گل اندود کردن دیواره‌های نمکی می‌توان مانع از حل شدن نمک‌ها در آب شد. ده‌ها میلیارد تومان هم برای این کار صرف کردند، اما هیچ سودی نداشت.

بعد مقرر شد که دانشگاه شهید چمران اهواز طرحی برای حل مشکل سد گتوند پیدا کند. این دانشگاه قطب مطالعات آب در ایران محسوب می‌شود و گروهی هم که این پروژه را به عهده گرفتند جملگی استادان شناخته‌شده این دانشگاه بودند. آنها گزینه‌های بسیاری را بررسی کردند و در نهایت به سه گزینه رسیدند: الف) طرح "بای پس" یا دور زدن: با توجه به اینکه امکان رهاسازی ناگهانی بمب نمک پشت سد وجود ندارد با حذف سد، یک مسیر تازه برای کارون احداث شود که سد و دریاچه شور کنونی را دور بزند و در پایین‌دست مجدداً وارد مسیر معمول شود. ب) مدیریت مخزن: یعنی رهاسازی تدریجی نمک به سمت خلیج‌فارس. ج) احداث حوضچه‌های تبخیری و انتقال نمک دریاچه سد به آن. که برای این کار نیاز است در پایین‌دست سد مساحتی حدود ۱۱۰۰ هکتار به عمق حدود ۳ متر در نظر گرفته شود و نمک پشت سد به تدریج در آنها خالی شود.

طرح‌های دوم و سوم هیچ‌کدام مشکل را به طور کامل حل نمی‌کرد و بر عکس مشکلات زیست‌محیطی تازه‌ای هم ایجاد می‌کرد. این‌گونه بود که دانشگاه شهید چمران عملاً رأی به برچیدن سد داد که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت جهاد کشاورزی هم قرار گرفت.

نتایج این مطالعات در آستانه انتشار عمومی بود که ناگهان وزارت نیرو اعلام کرد که مطالعات علاج بخشی سد از دانشگاه شهید چمران گرفته شده و به دانشگاه تهران سپرده شده است. این تصمیم شگفتی کارشناسان مرتبط را به دنبال داشت. خلع ید از دانشگاهی که سال‌ها در زمینه مدیریت محیطی جلگه خوزستان و هیدرولوژی آن فعالیت کرده و تمامی مستندات و منابع مطالعاتی مرتبط با این پروژه را هم در اختیار دارد، شبهه‌ناک بود.

آنچه که هفته پیش عضو کمیته منتسب به دانشگاه تهران در باره جمع‌بندی این کمیته گفت، نشان می‌دهد که شبهه‌ها چقدر جدی بوده‌اند. وی به صراحت طرح "بای پس" و حذف سد را رد کرد. تلویحاً اعلام کرد گزینه نهایی ترکیبی از احداث حوضچه‌های تبخیری نمک و مدیریت حوضه به شکل رهاسازی تدریجی نمک در کارون است. همانطور که گفته شد قبلاً استادان دانشگاه شهید چمران تاکید کرده بودند که این دو طرح مشکلات بعضاً جبران‌ناپذیر تازه‌ای را ایجاد خواهند کرد. مضاف بر هزینه‌های اقتصادی قابل توجه آن. با توجه به تداوم حل شدن روزانه هفت هزار تن نمک و انباشت آن پشت سد، که تا ده‌ها سال دیگر ادامه خواهد داشت، در طرح احداث حوضچه‌های تبخیری نه فقط همچنان بمب نمک پشت سد فعال می‌ماند، بلکه بمب تازه ۱۱۰۰ هکتاری هم در پایین‌دست آن ایجاد خواهد شد. آن هم در شمالی‌ترین نقطه جلگه خوزستان و در مسیر بادهای غالب و سیلاب هایی که تا پایین دست‌ترین نقاط این جلگه می‌روند.

البته شاید هم حذف و برچیدن سد گتوند تنها گزینه ممکن نباشد. شاید گروه جدید بتوانند به گزینه اقتصادی‌تری برسند. اما سازوکار تصمیم‌گیری طوری بوده که مایه نگرانی است؛ نگرانی از اینکه به جای حفظ محیط‌زیست جلگه خوزستان و منافع ملی، حفظ حیثیت پیمانکاران قدرتمند پروژه در اولویت قرار گیرد.

فرجام کلام اینکه در نهایت مسئولیت حقوقی، قانونی و اخلاقی ماجرا به عهده دولت حسن روحانی است. پرونده سد گتوند می‌تواند سنجه‌ای دقیق برای قضاوت درباره عملکرد دولت او را پیش روی همگان قرار دهد.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



30 روش برای بهبود مهارت‌های املا نویسی
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
بازدید : 1486
نویسنده : میثم ابراهیم پور

بهبود مهارت‌های املا نویسی

املا در لغت به معنی پر کردن، بر سر جمع گفتن، تقریر کردن مطلبی تا دیگری آن را بنویسد، است.

در زبان فارسی کلمه‌ای معادل املا و دیکته نداریم، ولی می‌توانیم «ازبر نویسی» یا «گفتار نویسی» را جایگزین کلمه املا یا دیکته کنیم. منظور این است که شخص گفته‌های دیگران را بدون دیدن آن کلمات بنویسد.

 با توجه به این که درس املا بنای علمی در یادگیری سایر دروس است و توجه به این مهم، یکی از ضروریات نظام آموزشی ماست و از طرفی روش‌های متداول املا نمی‌تواند راه گشای مشکلات آموزشی در این درس باشد، لذا در این مجموعه سعی شده است چندین روش متنوع و جالب برای املا و تصحیح آن ارائه شود.

1. املا به صورت گروهی. به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های 5 یا 6 نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها نمره گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

2. هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن دیکته را به کل کلاس می‌گوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته می‌گوییم. در این صورت متن دیکته را بچه‌ها انتخاب کرده‌اند.

3. بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن دیکته‌ای را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. دیکته گروه به گروه نام دیگر این دیکته است.

4. در روش دیگر، باز بچه‌ها به گروه‌های 5 یا 6 نفره تقسیم می‌شوند. 10 کلمه مهم از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا  بسازد.

5. در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، می‌توان در هنگام دیکته دانش‌آموز ضعیف را کنار دانش‌آموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش‌آموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می‌سپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمی‌شود. البته این روش نباید به طور تکرار و همیشگی باشد.

 

 

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



رای گیری اینترنتی گوگل برای اسم خلیج همیشه فارس
نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1389
بازدید : 1879
نویسنده : میثم ابراهیم پور

فوری فوری ایران دوباره از شرکت گوگل اعتراض نموده بخاطر اسم خلیج فارس که در نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شده است برای همین هم شرکت گوگل اعتراض ایران را قبول کرده وگفته راجب این دو رای گیری اینترنتی انجام میگیره که رای هر کدام بیشتر شد به اسم همان ثبت مشود. سریع اقدام کنید همین الان 74درصد عربها رای دارند. 26درصد ایرانی ها تا وقت رای گیری تمام نشده بشتاب که اگر همت نکنی اسم خلیج فارس برای همیشه به فراموشی میرود. وارد سایت شوید سمت راست دو دایره هست روی خلیج فارس کلیک کنیدو بعد بر روی voteکلیک کنید با موفقیت و پیروزی اینم آدرس سایت

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , , , ,



آزمون دکتر فیل مک‌گرا
نوشته شده در دو شنبه 1 شهريور 1391
بازدید : 2307
نویسنده : میثم ابراهیم پور

این یک آزمون بسیار جالب است. خود دکتر فیل مک‌گرا(روان‌شناس معروفی که مجری یک برنامه فوق‌العاده پرطرفدار تلویزیونی است) در این آزمون نمره 55 گرفته است. او این آزمون را روی اپرا وینفری، مجری معروف برنامه تلویزیونی، انجام داده که نمره 38 گرفته است.
به 10 سوال ساده زیر پاسخ دهید تا ببینید شما چه نمره‌ای در این آزمون به دست می‌آورید و تفسیر آن چیست.
تذکر مهم: به سوال‌ها براساس آنچه که امروز هستید پاسخ دهید، نه آنچه که در گذشته بوده‌اید.

 

برای شروع اینجا کلیک کنید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



بازدید : 2057
نویسنده : میثم ابراهیم پور

خالق شخصیــت های کارتـــونی محـبوب چــــه کســــانی بــــودنـــــد ؟


  مت گرونینگن خالق خانواده آقای سیمپسون (The Simpsons) 

سیمپسونز یا سیمپسون‌ها، کارتون پویانمای آمریکایی است که نخستین‌بار در دسامبر ۱۹۸۹ از شبکه تلویزیونی فاکس به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی نشان داده و از آن به بعد هر هفته پخش شده‌ است. خالق سیمپسون‌ها، مت گرونینگ است. این مجموعه با بیش از ۵۰۰ قسمت، رکورددار پرقسمت‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی جهان است. ماجراهای این مجموعه، در شهری به نام اسپرینگ‌فیلد اتفاق می‌افتد. بیشتر شهروندان اسپرینگ‌فیلد زردرنگ هستند و همگی آنها (به غیر از چند استثنا) تنها ۴ انگشت در هر دستشان دارند.

والت دیزنی خالق میکی ماوس (Mickey Mouse)

میکی‌ماوس یا میکی ماوس، توسط شرکت والت دیزنی تولید شده که برنده جایزه اسکار نیز شده است. خالق این موش خود والت دیسنی بود، که صدای او را نیز ابتدا خودش ایفا می‌کرد. میکی‌ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و تا سال ۱۹۴۶، والت دیسنی صدای او را در می‌آورد. پس از دیسنی به ترتیب جیم ماکدانلد و وین آلوین به ترتیب نقش صدای میکی ماوس را به عهده گرفتند.

 

 


 
برای ارسال نظرات خود در رابطه با این مطالب بر روی نظردهید کلیک کنید


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



سرنوشت تلخ خودکار بیک در ایران
نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391
بازدید : 2408
نویسنده : میثم ابراهیم پور

سرنوشت تلخ خودکار بیک در ایران

 


 

ایسنا:
خودکار از جمله نوشت افزارهایی است که شاید هیچ یک از افراد جامعه از نیاز به آن مبرا نباشند. با این وجود علیرغم مهیا بودن بازاری وسیع برای این کالا، تولید داخلی در این زمینه تقریبا به صفر رسیده است.

خودکار بیک شاید تنها نمونه خودکارهای ایرانی باشد که به واسطه فعالیت چندین و چند ساله در میان جمعیت کشور جای خود را باز کرده بود. در حال حاضر تولیدات این برند در بازارها نایاب شده و گفته می‌شود که از دو سال پیش تاکنون این کارخانه تعطیل است.

بیک امیرالله صفری که از فعالان عرصه لوازم التحریر بوده و سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد، درباره وضعیت این روزهای بازار لوازم التحریر و به ویژه خودکار می‌گوید: در حال حاضر حدود ۹۰درصد از خودکارهای بازار هندی یا چینی هستند. حتی نمونه‌های معدودی هم که ممکن است به اسم ایرانی عرضه شوند، تنها در ایران بسته بندی می‌شوند و مهمترین بخش تولید آن‌ها در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که عمده‌‌ترین واردکنندگاه خودکار به ایران کشورهای هند، چین، آلمان، ژاپن و مالزی هستند.

صفری درباره قیمت این نمونه‌ها گفت: معمولا ارزان قیمت‌ترین خودکارها که بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، متعلق به کشورهای چین و هند هستند و نمونه‌های ژاپنی و آلمانی معمولا قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.

وی ادامه داد: البته در چند ماه گذشته تمام نمونه‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در شرایطی که سالانه ۲۰ درصد به قیمت این اجناس اضافه می‌شد، اکنون خودکاری که سال قبل ۸۰۰ تومان قیمت داشت به حدود ۱۵۰۰ تومان رسیده است. مشاهدات قیمت انواع خودکارهای موجود در بازار رقمی بین ۱۰۰ تا حتی سه هزار تومان است.

هنوز هم سراغ بیک را می‌گیرند

اما این فعال بازار لوازم التحریر در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر بخواهیم از نظر کیفی بررسی کنیم، شاید خودکار بیک هنوز هم از بسیاری نمونه‌های هندی با کیفیت‌تر باشد، چرا که نمونه‌های هندی و چینی اغلب جوهر پس می‌دهند.

وی ادامه داد: جالب است که پس از دو سال هنوز هم در موارد متعدد برخی مشتریان سراغ خودکار بیک را می‌گیرند و بسیاری از مواقع از کیفیت نمونه‌های چینی و هندی گلایه دارند و گاه از روان نبودن آن ‌ها، خشک شدن آن ها یا پس دادن جوهرشان می‌گویند.

به گفته او شاید چند سال پیش چند نمونه خودکار بیشتر در بازار وجود نداشت، اما اکنون هر کارخانه حدود ده‌ها مدل تولیدات دارد و آن قدر انواع خودکارها متنوع شده که حتی ارائه توضیح درباره آن‌ها برای خود ما هم مشکل است.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



۱۰ فرمانده‌ بزرگ و فاتح تاریخ دنیا
نوشته شده در پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391
بازدید : 3306
نویسنده : میثم ابراهیم پور

احتمالا با من هم عقیده اید که تاریخ را فاتحان می نویسند و در تاریخی که فاتحان می نویسند اغلب نیمی از ماجرا آن طور که بوده و شده، نوشته نخواهد شد. اما خوب این هم از قوانین طبیعت است و نمی شود تغییری در آن ایجاد کرد. اما با این حال از همان نصفه هم می شود در تاریخ چیز های جالبی یافت.

 

 
۱- اسکندر کبیر

 

iran-stars.com

 اسکندر کبیر بیشتر جهانی را که در آن زمان شناخته شده بود تا قبل از ۳۰ سالگی درنوردید. او امپراطوری باشکوه ایران را از بین برد، ارتشی بسیار بزرگتر از داریوش سوم ایجاد کرد و باعث رخنه کردن فرهنگ هلنی در تمام سرزمین تحت تسلط خود شد.

2- کورش بزرگ

 iran-stars.com

 

کورش بزرگ، بنیان گذار امپراطوری هخامنشی در امپراطوری های ماد، لیدیا و نئو – بابلی بود. امپراطوری او در سه قاره گسترده شده بود. برخلاف بسیاری از سایر رهبران نظامی، به خاطر زیر ساخت های سیاسی که ایجاد کرد، امپراطوری او تا مدت ها بعد از مرگش استوار ماند. بسیاری عقیده دارند که او در دستاوردهایش از اسکندر کبیر هم موفق تر بوده است.

 


 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



دوست داشتن در مقابل استفاده كردن
نوشته شده در شنبه 7 ارديبهشت 1391
بازدید : 1353
نویسنده : میثم ابراهیم پور

زماني مردي در حال پوليش كردن اتوموبيل جديدش بود كودك 4 ساله اش تكه سنگي را برداشت و بر روي بدنه اتومبيل خطوطي را انداخت
مرد آنچنان عصباني شد كه دست پسرش را در دست گرفت و چند بار محكم پشت دست او زد بدون انكه به دليل خشم متوجه شده باشد كه با آچار پسرش را تنبيه نموده
در بيمارستان به سبب شكستگي هاي فراوان انگشت های دست پسر قطع شد
وقتي كه پسر چشمان اندوهناك پدرش را ديد از او پرسيد "پدر كی انگشتهای من در خواهند آمد
آن مرد آنقدر مغموم بود كه هيچ نتوانست بگويد به سمت اتوموبيل برگشت وچندين بار با لگد به آن زد
حيران و سرگردان از عمل خويش روبروي اتومبيل نشسته بود و به خطوطي كه پسرش روي آن انداخته بود نگاه مي كرد. او نوشته بود
"دوستت دارم پدر"
روز بعد آن مرد خودكشي كرد...

خشم و عشق حد و مرزي ندارند دومي ( عشق) را انتخاب كنيد تا زندگی دوست داشتنی داشته باشيد و اين را به ياد داشته باشيد كه:

اشياء برای استفاده شدن و انسانها براي دوست داشتن می باشند
در حاليكه امروزه از انسانها استفاده مي شود و اشياء دوست داشته مي شوند.

همواره در ذهن داشته باشيد كه:
اشياء براي استفاد شدن و انسانها براي دوست داشتن مي باشند
مراقب افكارتان باشيد كه تبديل به گفتارتان ميشوند
مراقب گفتارتان باشيد كه تبديل به رفتار تان مي شود
مراقب رفتار تان باشيد كه تبديل به عادت مي شود
مراقب عادات خود باشيد که شخصيت شما می شود
مراقب شخصيت خود باشيد كه سرنوشت شما مي شود

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



جملات الهام بخش
نوشته شده در پنج شنبه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 1271
نویسنده : میثم ابراهیم پور

هیچگاه نمی توانید یک اشتباه را دو بار مرتکب شوید چرا که بار دوم دیگر آن یک اشتباه نیست بلکه یک "انتخاب" است.
 
* به خودتان اجازه ندهید توسط این سه چیز تحت کنترل درآیید: گذشته تان، مردم و پول.
 
* ذهن فراموش می کند اما دل همیشه بخاطرش می ماند.

 
* هرگز برای کسی که شما را اذیت می کند گریه نکنید... در عوض لبخند بزنید و به او بگویید، ممنون بخاطر اینکه به من فرصت دادی تا کسی بهتر از تو را پیدا کنم!
 
* زمانی فرا می رسد که مجبور می شوید بگذارید کسی برود و دیگر با او ارتباطی نداشته باشید. اگر کسی شما را در زندگیش بخواهد راهی پیدا میکند تا شما را در آن بگنجاند. باید فراموشش کنید و این حقیقت را بپذیرید که آنگونه که شما دوستش داشتید، او نداشت و بگذارید به آرامی از زندگیتان برود. گاهی اوقات رفتن آسان تر از ماندن است. ما تا قبل از اینکه کسی را فراموش کنیم تصور میکنیم که کار سختی است. اما وقتی فراموش میکنیم به خود می گوییم که چرا زودتر ترکش نکردیم.
 
* همیشه دنبال افرادی که کمترین اهمیت را در زندگی به ما می دهند می دویم. چرا به این کار پایان ندهیم و اطرافمان را نگاه نکنیم تا ببینیم چه کسانی دنبال ما می دوند؟
 
* همه افراد به عنوان یک انسان باید مورد احترام قرار گیرند اما از هیچکس نباید بت ساخته شود.
 
* من...هستم
قدرتمندترین کلمات هستند چرا که هر کلمه ای بین این دو قرار دهید واقعیت شما را شکل می دهد.

 
* وقتی یک خانم به شما می گوید "چی؟" ، به این دلیل نیست که حرف شما را نشنیده است. به شما فرصتی می دهد که گفته خود را اصلاح کنید.

 
* اگر کسی را ترک می کنید لااقل به وی علتش را توضیح دهید؛ چون اینکه ببینید لایق یک توضیح 
ساده هم نبوده اید دردناک تر از خود ترک شدن است.
 
برای دانلود کامل جملات اینجا کلیک کنید
 
 
کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



11 نکته جالب درباره خواب های شبانه
نوشته شده در چهار شنبه 26 فروردين 1391
بازدید : 1543
نویسنده : میثم ابراهیم پور


 

رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد كه دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.
در حالیكه ۷۰% مردم خواب های رنگی می بینند، ۳۰% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی كاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی كه در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.

بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند
اگرچه ما حدود ۹۰% خواب هایمان را فراموش می كنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، كشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت كرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف كه الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می كردند، اشاره كرد.

فلج موقت هنگام خواب دیدن
شاید بسیاری از ما ندانیم كه در هنگام خواب دیدن بدنمان به طور موقت دچار فلج می شود. مطالعات نشان داده كه این امر پاسخ طبیعی بدن به حركات ناگهانی در هنگام رویا و خواب های پرهیجان است كه ممكن است باعث افتادن یا آسیب به فرد می شود، بنابراین به طور طبیعی از نظر فیزیكی غیرفعال می شود.

خوابها قابل كنترل هستند
همانطور كه می دانیم، خواب مراحل مختلفی دارد تا به عمیق ترین سطح خود برسد. در فاز خاصی كه به آن "رویای شفاف" می گویند، می توان مراحل خواب را كنترل كرده و حتی نتیجه آن را تغییر داد.

خوابها با زبان غیر مستقیم صحبت می كنند
اگرچه تحقیقات زیادی در زمینه تعبیر خواب انجام شده و كتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شده، اما واقعیت این است كه روها به زبان نشانه ها صحبت نمی كند كه قابل تفسیر و تعبیر باشند. رویاها در واقع معانی عمیقی دارند كه تنها ضمیر ناخودآگاه قادر به فهم آن است.

یادآوری رویاها معمولا سخت است
اغلب زمانی كه از خواب بیدار می شویم، تنها قسمت های كمی از رویای خود را به یاد می آوریم. بنابراین رویاها تقریبا همیشه فراموش می شوند، مگر اینكه در مراحل خاصی از خواب بیدار شویم.

رویای انجام كارهایی كه در واقعیت از آنها منع می شویم
واقعیت جالب دیگر درباره رویاها، این است كه ما معمولا خواب كارهایی را می بینیم كه در بیداری از آنجام آنها منع می شویم، به عنوان مثال شخصی كه خوردن شیرینی جات برایش ممنوع است، معمولا خواب خوردن شكلات و شیرینی را می بیند. علاوه بر این، شرایط پزشكی و اختلالات روانی نیز می تواند تاثیر مستقیمی روی رویاها داشته باشد.

رویاها و خواب های آشفته، می تواند به بیماری های روانی منجر شود
خواب و رویای عمیق در مرحله ای به نام "آر ای ام" نقش مهمی در سلامتی فرد دارد. مطالعه ای كه روی تعدادی دانش آموز انجام شده بود، نشان داد كه گروهی از آنها كه در شروع مرحله "آر ای ام" بیدار می شوند، حساس تر و عصبی تر می شوند و در صورت ادامه این روند، دچار مشكلات روحی و روانی نیز خواهند شد.

افراد نابینا هم خواب می بینند
نكته جالب درباره خواب افراد نابینا این است كه افرادی كه از نابینایی مادرزادی رنج می برند، رویاهایی می بینند كه در عالم واقع آنها را حس می كنند، اما افرادی كه پس از تولد و بر اثر حادثه نابینا شده اند، خواب های عادی می بینند.

حیوانات نیز خواب می بینند
مطالعات نشان می دهد كه حیوانات نیز دقیقا مشابه انسانها، خواب می بینند.

كودكان بیشتر از افراد بالغ كابوس می بینند
مطالعات آماری، تعداد كابوس های شبانه كودكان نسبت به بزرگسالان را تائید می كند.

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



داستانی ازکورش کبیر
نوشته شده در شنبه 22 فروردين 1391
بازدید : 1492
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

دختری به کوروش کبیر گفت:من عاشقت هستم....

کوروش گفت:لیاقت شما برادرم است که از من

زیباتر است و پشت سره شما ایستاده،

دخترک برگشت و دید کسی‌ نیست.

کوروش گفت:اگر عاشق بودی

پشت سرت را نگاه نمی‌کردی

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



هفت سین
نوشته شده در چهار شنبه 2 فروردين 1391
بازدید : 1539
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 خانواده های ایرانی هفت سین می چینند که حاوی

 مجموعه ای از نمادهای استقبال از بهار است. هفت سین

 حداقل باید حاوی هفت عنوان باشد که با حرف سین شروع

 می شوند

http://www.30cd.biz/upload_pic/1329846702.jpg
  سبزه: تولد دوباره ، حیات نو و سبز بودن

سمنو: ثروت و فراوانی و وفور

  سنجد: عشق

   سیر: دارو و درمان و بعنوان ماده ای گندزاد می باشد

  سیب: زیبایی و سلامت

 سماغ: رنگ طلوع آفتاب

  سرکه قرمز : سن و صبر و عقل

  سنبل: آمدن بهار و نشان دهنده زیبائی

    سکه زرد : ثروت

    همچنین برسرسفره هفت سین شمع هایی روشن

 دربرابر آینه قرارمی دهند که نشان دهنده آینده ای

روشن است .

    تخم مرغ رنگ شده نیز نشانه باروری است .

  آینه نیز نمادی از خلقت است .

 ماهی قرمز نشانه زندگی است

http://www.30cd.biz/upload_pic/1329846717.jpg

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



رویا، دختر 18 ساله ایرانی! + عکس
نوشته شده در سه شنبه 2 اسفند 1390
بازدید : 1874
نویسنده : میثم ابراهیم پور

سخن از جراحی است و هزینه‌هایی که از عهده هر کسی ساخته نیست. «رویا»ی هجده ساله برای رهایی از درد باید به تیغ جراحان سپرده شود؛ اما نه برای آن دست عمل‌هایی که خیلی از هم سن و سالانش به دنبالش هستند. دختری که بیماری عجیبش، کاری با او کرده که می‌خواهد دیده نشود؛ حتی به قیمت خانه‌نشینی تمام وقت! وقتی صحبت از ناراحتی‌های پوستی می‌شود، بسیاری از ما نگران می‌شویم و انواع صابون‌ها و کرم‌ها را به همدیگر توصیه می‌کنیم؛ سفارشی که اگر درباره صورت باشد، چه بسا حاضر به ریسک رد کردن آن نباشیم که مبادا به ظاهرمان خللی وارد شود. اینجاست که روزی چند بار به سراغ آینه می‌رویم تا اوضاع و احوال صورتمان را رصد کنیم و مبادا با یک لک، زخم، تبخال و... در انظار حضور پیدا کنیم و خدای نکرده، غرورمان جریحه‌دار شود.
چندین نفر واسطه شده‌اند تا گزارشی در مورد این دختر بیمار تهیه کنیم؛ از دوستان همکار رسانه‌ای تا اهالی محل و خادمین مسجد. به محضی که می‌فهمند برای چه تماس گرفته‌ایم، حاضرند همه گونه همکاری داشته باشند. اشتیاقی که شاید از لحن رویا سرچشمه گرفته باشد؛‌‌ همان زمانی که تهیه گزارش روزنه‌های امید را در دلش پر سو‌تر می‌کند و مشتاقانه می‌پرسد: «چه زمانی دوباره زنگ می‌زنید تا کمکم کنید؟» اینجاست که بند دلمان پاره می‌شود که مبادا در انتقال خواسته این جوان سرد و گرم کشیده به مسئولان ناموفق باشیم!به ادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , , ,



پنج گنجشک
نوشته شده در پنج شنبه 5 اسفند 1390
بازدید : 1930
نویسنده : میثم ابراهیم پور


پنج گنجشک روی شاخه ی درختی نشسته بودندکه ناگه دوگنجشک از آن پنج گنجشک تصمیم می گیرند از روی درخت بپرند.حال از شما مخاطب عزیز سوال می کنیم که چند گنجشک روی شاخه درخت باقی خواهند ماند؟

 

اعتماد به نفس شما ستودنی است وقتی به سرعت دوگنجشک را از پنج گنجشک کم کردید و به جواب سه گنجشک روی درخت باقی می مانند رسیدید.ولی باید به اطلاع برسانیم که شما به جواب درستی نرسیده اید چرا...؟

به ادامه مطلب برویدتابگویم چرا

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



ویژگی‌های زندگی عاشقانه را پررنگ کنیم
نوشته شده در چهار شنبه 30 بهمن 1390
بازدید : 1784
نویسنده : میثم ابراهیم پور

منصور بهرامی روانشناس و عضو انجمن بین المللی تحلیل رفتار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، با بیان اینکه ازدواج یک قرار داد اجتماعی است، اظهار داشت: این قرار داد بین 2 نفر غیر هم جنس، برای تشکیل کوچک‌ترین نهاد اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی به هر دلیلی این ازدواج به نتیجه نرسد، زن و شوهر از هم طلاق می‌گیرند، تصریح کرد: زمانی که مرد یا زن در زندگی دچار مشکلات زیادی می شوند و یکی از طرفین راضی به فسخ این قرارداد اجتماعی نباشد، دیگری برای دادخواست طلاق به دادگاه رجوع می کند، اما مشکلات، زمان زیادی را صرف می کند تا این دادخواست به نتیجه برسد.

بهرامی تصریح کرد: وقتی یکی از طرفین راضی به فسخ قرار داد نباشد، طرف دیگر باید تلاش زیادی کند تا به نتیجه برسد و تدریجاً به سمت و سوی طلاق عاطفی می روند.

وی با اشاره به عواملی که باعث بروز طلاق عاطفی می شود، تصریح کرد: زمانی که یک مرد و یک زن به هم می رسند، چند ویژگی صمیمیت، علاقه، دوستی، انگیزه، هیجان و روابط زناشویی و متعهد بودن نسبت به یکدیگر میان آنها شکل گرفته که این ویژگی ها می تواند هر چه بیشتر زندگی زوجین را عاشقانه کند.

این کارشناس افزود: اگر به هر دلیل یکی از این ویژگی ها خدشه دار شود، طلاق عاطفی صورت می گیرد. طلاق عاطفی یا به صورت تدریجی و یا به دلایلی یک باره انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در یک خانه شور زندگی کم باشد و به جای شادی و آرامش، یکنواختی و روزمرگی و عدم آرامش حکم فرما باشد، خود به خود نطفه طلاق عاطفی در آنجا هم بسته می شود. بخش دیگری که می تواند ایجاد اختلاف کند، بخش تعهدات است. زمانی که زن و مرد تعهدات خود را نسبت به یکدیگر انجام ندهند، طلاق عاطفی شکل می گیرد.

بهرامی با اشاره به برخی راهکارها در این زمینه تصریح کرد: نخستین گامی که باید در این زمینه برداشته شود، آن است که باید دید طلاق عاطفی به چه دلیل صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آسیب های طلاق عاطفی خیلی بیشتر از طلاق قراردادی است، چرا که طلاق عاطفی یک آسیب پنهان و درد نهفته بوده ولی در مورد طلاق قراردادی، تکلیف زوجین کاملا مشخص است.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



صفحه قبل صفحه بعد