پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است

5 تلگرام رسمی همزمان بروی کامپیوتر

10000 تومان

   

کارت حافظه PS1 ژاپنی

20000 تومان


گره کور سد گتوند و نگرانی‌ها در مورد پروژه علاج آن
نوشته شده در چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 1310
نویسنده : میثم ابراهیم پور

http://www.bbc.com/persian/iran/2015/08/150812_l10_nk_gotvand_dam_report

سرنوشت سد گتوند، که عده‌ای آن را بزرگ‌ترین خطای مهندسی تاریخ ایران می‌دانند، چه خواهد بود؟ ظاهراً قرار است هفته آینده کمیته‌ای منتسب به دانشگاه تهران که بررسی نهایی این مسئله جنجالی محیط‌زیست ایران را به عهده گرفته، با انتشار گزارشی به این سؤال پاسخ دهد.

این کمیته هفته گذشته نخستین جمع‌بندی خود را در این باره منتشر کرد. آنچه که تا حدودی نشانگر ماهیت خود این کمیته و دلایل سپردن پروژه موسوم به "علاج بخشی سد گتوند" به آن بود.

خلاصه ماجرا را اکنون همه می‌دانند. بزرگ‌ترین سد خاکی ایران جانمایی نادرستی داشته و وجود و تأثیر سازند نمکی بزرگ گچساران در مطالعات احداث سد دیده نشده و به همین دلیل در مدت کوتاهی پس از آبگیری این سد، افزون بر ۸ میلیون تن نمک پشت سد جمع شده است. رهاسازی تدریجی بخشی از نمک‌ها باعث شده تا هم‌اکنون ۳۵۰ واحد به شوری کارون افزوده شود.

کارون ستون فقرات جلگه خوزستان است و شور شدن آن حیات در این جلگه را به‌شدت با مخاطره روبرو می‌کند. به همین خاطر پس از آشکار شدن پیامدهای مرگبار احداث این سد، کارشناسان و نهادهای مختلف مکرراً خواستار برچیدن آن شده‌اند. با این وجود وزارت نیرو در این باره مقاومت می‌کند. چرا؟ موضوع جالب این است که اکنون موضوع سد گتوند حتی در بحث‌های کارشناسی عمدتاً در پارادایمی تحت عنوان "امر حیثیتی" بررسی می‌شود نه یک امر زیست‌محیطی یا علمی یا اقتصادی.

نکته این است که مطالعات طرح را شرکت مهاب قدس (وابسته به آستان قدس رضوی) و اجرای آن را شرکت سپاسد (وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عهده داشته‌اند. برچیدن سد گتوند اعتبار این دو شرکت را زیر سؤال می‌برد و قانونا می‌تواند جبران خسارت را متوجه آنها کند و البته باعث شود به راحتی نتوان دوباره پروژه‌های مشابه مهندسی را به آنها سپرد. آن هم دو نهادی که عملاً عهده‌دار بزرگ‌ترین طرح‌های مهندسی و اقتصادی کشور هستند.

اما آیا نادیده انگاشتن سازند نمکی گچساران تنها اشتباه مطالعاتی سد گتوند بوده؟ قطعاً نه. اشتباه بزرگ‌تر عدم محاسبه دقیق بیلان آب حوزه بوده است. اشتباهی که از این نظر کمی دورتر سد کرخه را هم دچار مشکل کرده است. هم‌اکنون حجم آبی که به پشت سد کرخه می‌رسد حدود بیست درصد برآوردهای اولیه است. یعنی هشتاد درصد اشتباه محاسبه داشته‌اند. مسئولان وزارت نیرو می‌گویند که مشکل ناشی از وقوع خشکسالی و همچنین افزایش برداشت آب در بالادست سد است.

دانشگاه شهید چمران عملاً رأی به برچیدن سد داد که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت جهاد کشاورزی هم قرار گرفت. نتایج این مطالعات در آستانه انتشار عمومی بود که ناگهان وزارت نیرو اعلام کرد که مطالعات علاج بخشی سد از دانشگاه شهید چمران گرفته شده و به دانشگاه تهران سپرده شده است

خشکسالی کنونی خاورمیانه از دهه هفتاد میلادی آغاز شده، یعنی افزون بر چهل سال پیش، پس قاعدتاً نمی‌توانسته در مطالعات سد دیده نشود. برداشت آب از حوضه آبخیز بالادست هم اولاً موضوعی است در حوزه مدیریت وزارت نیرو و دوما حتی اگر غیر مجاز انجام شده باشد قاعدتاً احتمال آن می‌بایست در مطالعات دیده می‌شد. به هر حال سدی ساخته‌اند که آب پشت آن جمع نمی‌شود. وقتی پایه مطالعات این‌قدر ضعیف است طبیعی است که سازند نمکی هم دیده نشود.

اما اگر سد کرخه را خطای مهندسی بنامیم، سد گتوند قطعاً یک فاجعه مهندسی است. وزارت نیرو در ابتدا و در واکنش به همه‌گیر شدن موج مخالفت کارشناسان محیط‌زیست اعلام کرد که با یک طرح بدیع مهندسی یعنی استفاده از پتوی رسی و گل اندود کردن دیواره‌های نمکی می‌توان مانع از حل شدن نمک‌ها در آب شد. ده‌ها میلیارد تومان هم برای این کار صرف کردند، اما هیچ سودی نداشت.

بعد مقرر شد که دانشگاه شهید چمران اهواز طرحی برای حل مشکل سد گتوند پیدا کند. این دانشگاه قطب مطالعات آب در ایران محسوب می‌شود و گروهی هم که این پروژه را به عهده گرفتند جملگی استادان شناخته‌شده این دانشگاه بودند. آنها گزینه‌های بسیاری را بررسی کردند و در نهایت به سه گزینه رسیدند: الف) طرح "بای پس" یا دور زدن: با توجه به اینکه امکان رهاسازی ناگهانی بمب نمک پشت سد وجود ندارد با حذف سد، یک مسیر تازه برای کارون احداث شود که سد و دریاچه شور کنونی را دور بزند و در پایین‌دست مجدداً وارد مسیر معمول شود. ب) مدیریت مخزن: یعنی رهاسازی تدریجی نمک به سمت خلیج‌فارس. ج) احداث حوضچه‌های تبخیری و انتقال نمک دریاچه سد به آن. که برای این کار نیاز است در پایین‌دست سد مساحتی حدود ۱۱۰۰ هکتار به عمق حدود ۳ متر در نظر گرفته شود و نمک پشت سد به تدریج در آنها خالی شود.

طرح‌های دوم و سوم هیچ‌کدام مشکل را به طور کامل حل نمی‌کرد و بر عکس مشکلات زیست‌محیطی تازه‌ای هم ایجاد می‌کرد. این‌گونه بود که دانشگاه شهید چمران عملاً رأی به برچیدن سد داد که مورد تأیید سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت جهاد کشاورزی هم قرار گرفت.

نتایج این مطالعات در آستانه انتشار عمومی بود که ناگهان وزارت نیرو اعلام کرد که مطالعات علاج بخشی سد از دانشگاه شهید چمران گرفته شده و به دانشگاه تهران سپرده شده است. این تصمیم شگفتی کارشناسان مرتبط را به دنبال داشت. خلع ید از دانشگاهی که سال‌ها در زمینه مدیریت محیطی جلگه خوزستان و هیدرولوژی آن فعالیت کرده و تمامی مستندات و منابع مطالعاتی مرتبط با این پروژه را هم در اختیار دارد، شبهه‌ناک بود.

آنچه که هفته پیش عضو کمیته منتسب به دانشگاه تهران در باره جمع‌بندی این کمیته گفت، نشان می‌دهد که شبهه‌ها چقدر جدی بوده‌اند. وی به صراحت طرح "بای پس" و حذف سد را رد کرد. تلویحاً اعلام کرد گزینه نهایی ترکیبی از احداث حوضچه‌های تبخیری نمک و مدیریت حوضه به شکل رهاسازی تدریجی نمک در کارون است. همانطور که گفته شد قبلاً استادان دانشگاه شهید چمران تاکید کرده بودند که این دو طرح مشکلات بعضاً جبران‌ناپذیر تازه‌ای را ایجاد خواهند کرد. مضاف بر هزینه‌های اقتصادی قابل توجه آن. با توجه به تداوم حل شدن روزانه هفت هزار تن نمک و انباشت آن پشت سد، که تا ده‌ها سال دیگر ادامه خواهد داشت، در طرح احداث حوضچه‌های تبخیری نه فقط همچنان بمب نمک پشت سد فعال می‌ماند، بلکه بمب تازه ۱۱۰۰ هکتاری هم در پایین‌دست آن ایجاد خواهد شد. آن هم در شمالی‌ترین نقطه جلگه خوزستان و در مسیر بادهای غالب و سیلاب هایی که تا پایین دست‌ترین نقاط این جلگه می‌روند.

البته شاید هم حذف و برچیدن سد گتوند تنها گزینه ممکن نباشد. شاید گروه جدید بتوانند به گزینه اقتصادی‌تری برسند. اما سازوکار تصمیم‌گیری طوری بوده که مایه نگرانی است؛ نگرانی از اینکه به جای حفظ محیط‌زیست جلگه خوزستان و منافع ملی، حفظ حیثیت پیمانکاران قدرتمند پروژه در اولویت قرار گیرد.

فرجام کلام اینکه در نهایت مسئولیت حقوقی، قانونی و اخلاقی ماجرا به عهده دولت حسن روحانی است. پرونده سد گتوند می‌تواند سنجه‌ای دقیق برای قضاوت درباره عملکرد دولت او را پیش روی همگان قرار دهد.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



رای گیری اینترنتی گوگل برای اسم خلیج همیشه فارس
نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1389
بازدید : 1879
نویسنده : میثم ابراهیم پور

فوری فوری ایران دوباره از شرکت گوگل اعتراض نموده بخاطر اسم خلیج فارس که در نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شده است برای همین هم شرکت گوگل اعتراض ایران را قبول کرده وگفته راجب این دو رای گیری اینترنتی انجام میگیره که رای هر کدام بیشتر شد به اسم همان ثبت مشود. سریع اقدام کنید همین الان 74درصد عربها رای دارند. 26درصد ایرانی ها تا وقت رای گیری تمام نشده بشتاب که اگر همت نکنی اسم خلیج فارس برای همیشه به فراموشی میرود. وارد سایت شوید سمت راست دو دایره هست روی خلیج فارس کلیک کنیدو بعد بر روی voteکلیک کنید با موفقیت و پیروزی اینم آدرس سایت

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , , , ,



رابط آمريکاييِ
نوشته شده در چهار شنبه 16 خرداد 1392
بازدید : 2478
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

رابطه ريچارد فراي با دولت نهم بد نبود و پس از رياست‌جمهوري خاتمي رفت‌وآمدهايش به تهران و شيراز و اصفهان ادامه يافت. او خرداد 1384 در اوج رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري به ايران آمد31 و 6 ماه پس از آغاز به کار «دولت نهم» در نوزدهمين جشنواره خوارزمي از فراي تجليل گشت(32). در همين سفر ديدار مفصل ديگري با محمد خاتمي و غلامرضا اعواني (رئيس پيشين انجمن حکمت و فلسفه) داشت(33)، ولي علي رغم کهولت سنش آمادة حضور فعال‌تر در پشت‌صحنه سياسي ايران مي‌شد؛ چه اينکه فراي مانند هوشنگ امير احمدي عضو بلندپاية «گروه تماس نيوجرسي» معروف به نام شوراي آمريکا- ايران بود(34) و به واسطة اسفنديار رحيم‌ مشايي کانال ارتباطي مطمئني را نيز در دفتر رئيس‌جمهور جديد ايجاد کرد،(35) گرچه در مقايسه با روابط گرم اين «گروه تماس» با اصلاح‌طلبان، هنوز سطح تعامل‌شان با محمود احمدي‌نژاد چندان جدي به نظر نمي‌رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه کيهان در پاورقي صبح امروز خود (يکشنبه 29 ارديبهشت‌ماه) گزارشي را تحت عنوان "رابط آمريکاييِ محمد خاتمي با ريچارد فراي کيست؟" منتشر کرده است که متن کامل اين گزارش در دامه خبر آمده است:

مهر 1386 که "محمود احمدي‌نژاد" در خبرسازترين سفرش نيويورک را منفجر کرد، نشانه‌هاي يک معاملة کثيف ميان آمريکايي‌ها و اصلاح‌طلبان براي سقوط «دولت نهم» به چشم مي‌آمد.



 
 
 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1889
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 
زنی که به بن لادن پیشنهاد رابطه نامشروع داد!! +عکس
 

یکی از مهمترین اتفاقاتی که در زندگی بن لادن افتاد و مورد تحلیل بسیاری از رسانه های غربی قرار گرفت پیشنهاد "ایلونا استالیر" مدل سرشناس ایتالیایی به بن لادن برای برقراری رابطه جنسی به منظور گسترش صلح در دنیا بود!!
ایلونا استالیر مدل سرشناس ایتالیایی پیش از حمله اخیر آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی به صدام حسین دیکتاتور سابق این کشور پیشنهاد خود فروشی کرده بود و آنرا عامل عدم وقوع جنگ اعلام کرد. او پس از حمله آمریکا و بازداشت صدام طی اظهاراتی گفته بود: اگر صدام پیشنهاد مرا رد نمی کرد، هیچگاه به چنین سرنوشتی دچار نمی شد. با نگاهی گذرا به رسوایی های جنسی جنجال برانگیز طی چند سال اخیر، می بینیم که نام تعدادی از سیاستمداران مختلف جهان در رأس چنین خبرهایی قرار داشته و جنجال های رسانه ای تکان دهنده ای را به وجود آورده اند.
 
 
 
رسوایی جنسی در غرب
در کشورهای غربی نیز برخی رسوایی های جنسی رخ داده که گریبانگیر چهره های سیاسی شده است. برای نمونه جان میجر نخست وزیر پیشین بریتانیا به مدت چهار سال با ادوینا کاری وزیر بهداشت خود رابطه نامشروع و پنهانی داشت.دیوید بلانکیت وزیر کشور سابق بریتانیا نیز به مدت سه سال با کمبرلی کوین رابطه پنهانی داشت. رسانه ای شدن رسوایی او، به استعفای وی منجر شد. پل ولفویتز معاون وزیر دفاع سابق آمریکا که یکی از طراحان جنگ عراق و نیز رئیس بانک جهانی بوده، با یکی از کارکنان این بانک چندین سال رابطه پنهانی داشت.
بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از اینگونه رسوایی مستثنی نبود. شهردار سابق نیویورک نیز حدود یک ماه پیش در پی چنین رسوایی از پست خود استعفا کرد. موشه کاتساف رئیس سابق رژیم اشغالگر قدس نیز تاکنون چندین بار به اتهام تجاوز به یکی از کارکنان دفترش در زمان ریاست جمهوری، به دادگاه مراجعه کرده است.
نتیجه روابط جنسی نامشروع "فرانسوا میتران" رئیس جمهور پیشین فرانسه با یکی از دوستانش در سال 1973 میلادی، دختری به نام "مازارین" بود. "الینا فرناندز ریویلتا" نیز نتیجه رابطه پنهانی "فیدل کاسترو" رهبر سابق کوبا با دوستش "ناتی ریویلتا" بود. دختر "کاسترو" در سال 1993 میلادی به آمریکا گریخت و اکنون به یکی از سرشناس ترین منتقدان پدرش و دولت کوبا تبدیل شده است. "هوگو چاوز" رئیس جمهور ونزوئلا نیز حدود نه سال با "هیرما مارکس من" تاریخدان جوان رابطه جنسی نامشروع داشت. نام "جان اف کندی" رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز پس از برقراری رابطه نامشروع با "مرلین مونرو"، مدتی تیتر اخبار جنجالی رسانه های جهان بود.
روابط جنسی سران عرب
زندگی خصوصی مقامات سیاسی جهان عرب همواره پنهانی و بسیار محرمانه بوده و این مسأله باعث شده که شایعاتی در مورد اینگونه روابط از سوی رسانه های خبری جهان اعلام شود اما بی شک تمام خبرهایی که در این زمینه توسط رسانه ها منتشر می شود شایعه نیست بلکه صفحات تاریخ از داستان حرمسراهای شاهان عرب در عصور مختلف پرده برمی دارد. بی شک چنین حرمسراها و روابط نامشروعی نیز امروزه پشت دیوارهای بلند قصر پادشاهان عرب وجود دارد که آنان همه این داستانها را با خود به گور می برند و به داستان دیگری در تاریخ تبدیل می کنند.
"
میخائیل یوسف" روزنامه نگار لبنانی که در آلمان اقامت دارد در این باره می گوید: لبنان همواره از دهه های پنجاه و شصت قرن گذشته میلادی، دختران زیبای خود را برای شاهزادگان عرب کشورهای حوزه خلیج فارس می فرستاد.
ناگفته نماند که در همان زمان در لبنان نیز بسیاری از چهره های سیاسی روابط پنهانی و نامشروعی داشتند. در این مورد می توان به داستانی که با نام "رسوایی عفاف" شهرت یافت، اشاره کرد. در آن داستان خانه فسادی در یکی از مناطق شهر بیروت شناسایی شد. نیروهای امنیتی و پلیس که برای پاکسازی به خانه مذکور رفتند، پس از ورود به آنجا با چندین تن از چهره های سرشناس سیاسی و دولتی روبرو شدند. این مسأله به رسوایی جنجالی و جهانی تبدیل شد به همین دلیل "کمیل شمعون" رئیس جمهور وقت لبنان از رسانه خواست که به هیچ وجه نامی از این سیاستمداران بیان نشود زیرا از بلندپایه ترین مقامات دولت وی محسوب می شدند. پس از این حادثه داستان "مشیر عبدالحکیم" از فرمانده هان بلندپایه ارتش مصر که یکی از سران انقلاب 23 جولای 1952 نیز بود، به دلیل داشتن رابطه جنسی با "رلنتی عبدالحمید" که بعدها با وی ازدواج کرد، به جنجالی رسانه ای تبدیل شد. وی پس از این رسوایی به درخواست "جمال عبدالناصر" رئیس جمهور پیشین مصر، کم کم از سیاست کناره گیری کرد.
با خواندن کتاب "من پسر صدام بودم" نیز می توان به روابط بی حد و مرز "عدی صدام حسین" فرزند دیکتاتور سابق عراق پی برد. پایگاه الکترونیکی "عرب تایمز" نیز در سال 2000 میلادی خبری مبنی بر ارتباط پنهانی "رانیا عبدالله" همسر پادشاه اردن با یک فرانسوی را منتشر کرد که در زمان خود در جهان عرب جنجال برانگیز شد. این سایت در ادامه از همجنس بازی "سلطان قابوس بن سعید" پادشاه سلطنت عمان پرده بر می دارد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



جزئیاتی خواندنی از همسر اول شاه، فوزیه
نوشته شده در یک شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 1639
نویسنده : میثم ابراهیم پور

تصمیم ازدواج شاهزادگان ایران و مصر در پنجم خرداد سال 1317 پس از آنکه دربارهای دو کشور طی اعلامیه‌ای خبر برگزاری قریب‌الوقوع مراسم ازدواج این دو نفر را منتشر کردند، علنی شد. این اعلامیه 3 سال پس از شروع پادشاهی فاروق و 3 سال قبل از شروع پادشاهی محمدرضا پهلوی منتشر شد. با این حال مراسم ازدواج، عملاً در اسفند 1317 در قاهره و سپس در تهران برگزار شد.

فوزیه فؤاد خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمد رضا پهلوی بود که در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۳۹ در قاهره با شاه ایران ازدواج کرد؛ حاصل ازدواج او با محمدرضا شاه دختری بود به نام شهناز.

فوزیه و محمدرضا پهلوی پس از برگشت از ماه عسل، طی مراسمی در تهران به طور رسمی به عقد یکدیگر در آمدند.
محمدرضا دو سال بعد از ازدواج با فوزیه جانشین پدرش رضاشاه شد و از این زمان رابطه زوج ایرانی- مصری رو به سردی و پس از آن به تیرگی نهاد؛ برخی معتقداند اشرف پهلوی (خواهر دوقلوی شاه) و ارنست پرون (دوست صمیمی شاه) در ایجاد این تیرگی نقشی کلیدی داشته‌اند.
 
سرانجام ازدواج فوزیه و شاه ایران به جدایی انجامید و ثبت رسمی طلاق در مصر به سال ۱۹۴۵ و در ایران به سال ۱۹۴۸ انجام شد. بعد از آن فوزیه در ۲۸ مارس ۱۹۴۹ با سرهنگ اسماعیل حسین شیرین بک وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سابق مصر و از بستگان خود در قاهره ازدواج کرد.
 
با کودتای ضد سلطنتی ۱۹۵۲ در مصر، عنوان شاهزادگی از فوزیه گرفته و ثروتش نیز مصادره شد. او پس از آن حاضر به ترک کشورش نشد و به همراه همسرش در اسکندریه زندگی می‌کند. فوزیه هیچگاه در مورد دوران ملکه بودنش مصاحبه‌ای نکرد و خاطراتش را منتشر نکرد.
 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



بازدید : 1809
نویسنده : میثم ابراهیم پور

كوالالامپور – روزنامه انگلیسی زبان 'استار' چاپ مالزی روز شنبه در گزارشی نوشت: ایران در مبارزه با تحریم و به منظور به نمایش گذاشتن قدرت خود مقابل غرب درجریان برنامه هسته ای این كشور، توقف صادرات نفت به كشورهای اروپایی را بررسی می كند.

1390/11/08 - 14:13

به گزارش ایرنا از مالزی، این روزنامه در ادامه خاطرنشان كرد: هشدار درباره توقف صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا با هدف در فشار گذاشتن اقتصاد كشورهای اروپایی صورت خواهد گرفت.

این روزنامه می افزاید:تحریم هایی كه ازطرف اتحادیه اروپا و آمریكا به ایران تحمیل شده باهدف ایجاد موانع مالی در مسیر توسعه هسته ای این كشور است و ازطرفی باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا نیز درصدد است به وعده هایی خود به آمریكایی ها و اسرائیل در مورد پایان دادن به برنامه هسته ای ایران عمل كند.

به نوشته این روزنامه مالزیایی،دربین كشورهای اتحادیه اروپا كه دومین مشتری بزرگ نفت ایران هستند، كشورهایی از قبیل ایتالیا و یونان بیش از نیمی از نیازهای نفتی خود را از طریق صنعت نفت ایران تامین می كنند كه توقف نفت ایران به اروپا می تواند این كشورها را با مشكل جدی مواجه كند.

روزنامه استار مالزی می افزاید:برخی تحلیلگران نیز بر این باورند كشورهای آسیایی و چین كه از تحریم های اعمال شده علیه ایران حمایت نمی كنند،می توانند همچنان مشتری نفت ایران باشند و تحریم های غرب تنها می تواند جریان معاملات نفت جهانی را از غرب به شرق تغییر دهد اما نمی تواند آن را مسدود سازد.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



آیا اتحادیه اروپا فرومی پاشد؟
نوشته شده در شنبه 9 بهمن 1390
بازدید : 1853
نویسنده : میثم ابراهیم پور

وین- 'فرانسیس فوكویاما' استاد علوم سیاسی دانشگاه استنفورد آمریكا و نویسنده كتاب معروف 'پایان تاریخ' پیش بینی كرده است كه اتحادیه اروپا و حوزه یورو در آینده نزدیك فرو می پاشد.

1390/11/08 - 06:57

هر چند كه فوكویاما زمان دقیقی برای این فروپاشی اعلام نكرده است ولی كارشناسان معتقدند تحقق تحریم نفتی ایران برای اروپا بحران زده در حقیقت آغازی بر پایان این اتحادیه است.

فوكویاما استاد علوم سیاسی آمریكا در خصوص دلیل فروپاشی اتحادیه اروپا یادآور شده است كه هدف اولیه تشكیل اتحادیه اروپا، فنی و تكنیكی و به منظور ارتقای همكاری های اقتصادی و سیاسی پس از جنگ جهانی دوم بوده است ولی در حال حاضر، مردم اروپا همچنان فرانسوی، هلندی و سوئدی باقی مانده اند و هویت واحد اروپایی ندارند .

وی اضافه كرده است: به همین خاطر، همبستگی بین یونانی ها و آلمانی ها وجود ندارد لذا می بینیم دولت آلمان به جای حمایت و پشتیبانی از كشورهای ضعیف تر حوزه یورو، از آنها می خواهد كه انضباط اقتصادی خود را افزایش دهند.

فوكویاما پیش بینی كرد كه یونان و برخی كشورهای دیگر اتحادیه اروپا برای نجات اقتصاد كشورهایشان در آینده نزدیك از حوزه مشترك یورو خارج خواهند شد و در نهایت كل حوزه یورو و اتحادیه اروپا فرو می پاشد.

دیدگاه فوكویاما با دیدگاه صاحب نظران اروپایی همخوانی دارد. آنها با اشاره به بحران مالی اروپا تاكید كرده اند كه پاشنه آشیل اروپا اكنون یونان، ایتالیا و اسپانیاست و اتحادیه اروپا كه برای تامین دیون آنها دچار مشكل شده است.

به عقیده این صاحب نظران، مشكل مالی اتحادیه اروپا به حدی است كه این اتحادیه مجبور شده است دستش را به سمت چین و كشورهای درحال توسعه دراز كند.

آنها تصریح كردند: از آنجا كه كمپانی های كشورهای اروپایی وابسته به نفت ایران، متناسب با خصوصیات این نفت طراحی شده اند، برای جایگزینی نفت مصرفی خود باید تغییر ساختار بدهند و این امر نیاز به هزینه هنگفتی دارد كه اروپای بحران زده نمی تواند آن را تامین كند.

به عقیده این كارشناسان تحریم نفت ایران آنقدر بر اقتصاد جهان و اروپا تاثیر می گذارد كه می تواند به منزله آغاز فروپاشی حوزه یورو و اتحادیه اروپا و سقوط بازار جهانی باشد.

به همین خاطر است كه یك تحلیلگر بزرگ اتریشی معتقد است كه دود افزایش تحریم ها علیه ایران به چشم اروپای بحران زده می رود.

'هلمار دامس' تاكید می كند: تحریم های جدید علیه ایران عواقب ناخوشایندی برای اقتصاد بحران زده اروپا و كل جهان دارد.

همزمان رییس سابق اوپك نیز به اروپا هشدار داده است كه عربستان و دیگر كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نمی توانند نفت شما را تامین كنند.

'شكیب خلیل' تاكید كرده است كه بزرگترین خریداران نفت ایران از جمله ژاپن و اتحادیه اروپا مجبور خواهند بود در صورت تحریم نفت ایران نیاز نفتی خود را بیشتر از طریق عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی تامین كنند ولی این كشورها نبود دو میلیون و دویست هزار بشكه نفت ایران در بازار را فقط برای مدت خیلی كمی می توانند جایگزین كنند.

رییس سابق اوپك تصریح كرد: كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس فقط یك ماه می توانند نفت ایران را جایگزین كنند پس از آن به طور مثال اتحادیه اروپا باید از ذخیره های خود استفاده كند كه این امر نیز در نهایت یك تا دو ماه می تواند ادامه داشته باشد، آن وقت كمبود نفت محسوس خواهد شد و قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

** 'فوكویاما' تنها نیست

البته فقط این فوكویاما نیست كه سرنوشتی سیاه برای اتحادیه اروپا پیش بینی می كند. 'استفان زیگریست' استاد دانشگاه و محقق اروپایی معتقد است كه كشورهای اروپایی در آینده وضعیتشان آنقدر بد می شود كه مجبورند دست گدایی به سوی كشورهای در حال توسعه دراز كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه 'چرا اروپا باید از كشورهای در حال توسعه درخواست كمك كند؟ ' گفته است: ما در سال های اخیر قدرت نوآوری خود را از دست داده ایم و رفاه بیش از حد، ما را متكبر كرده است.

زیگریست در پاسخ به این پرسش كه ' كشورهای در حال توسعه در چه زمینه هایی از اروپا جلوتر هستند؟' گفت: كشورهای در حال توسعه دارای جوانان زیادی هستند كه نه فقط هدفمند بوده ، بلكه تحصیل كرده اند و رو به جلو حركت می كنند.

' آیا اروپا اینك به خانه فقیر جهان تبدیل خواهد شد؟ ' این محقق اروپایی در پاسخ به این سوال گفته است: ما امروز در یك نقطه چرخش قرار داریم. ما باید با الگوهای گذشته خداحافظی كنیم. امروز ما به خوبی متوجه می شویم كه اقتصادی كه بر پایه بدهی ها استوار است دیگر نمی تواند ادامه پیدا كند و فرو می پاشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه ' پس از این چرخش چه چیزی می آید ؟ ' اظهار داشت: اگر اروپا سریعا متحول نشود آن وقت اقتصاد هرچه بیشتر به حاشیه پاسیفیك انتقال پیدا می كند و آن زمان اروپا در مرحله ای قرار می گیرد كه كشورهای در حال توسعه امروز، همه چیز را به اروپای از هم پاشیده دیكته می كنند.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1737
نویسنده : میثم ابراهیم پور

قم ـ آیت الله 'حسین نوری همدانی' با هشدار به كشورهای غربی‌، گفت : ملت مسلمان ایران اعتنایی به این تحریم ها ندارد ونظام اسلامی به پشتوانه همین ملت می تواند در صورت لزوم با اقتدار تنگه هرمز را ببندد .

1390/11/08 - 15:18

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، این مرجع تقلید روزشنبه در دیدار جمعی از نیروهای زمینی ودریای سپاه پاسداران و جوانان حامی جنبش های اسلامی منطقه، تحریم نفتی ایران از سوی غربی‌ها و اتحادیه اروپا را محكوم كرد .

آیت الله نوری همدانی ، در ادامه با بیان اینكه انقلاب های منطقه مراحل نهایی را طی می كند، افزود : امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی در منطقه وانقلاب اسلامی، جان دوباره‌ای به انقلاب‌ها وخیزش های مردمی داده است.

وی با بیان اینكه دیكتاتورهای منطقه باید از سرنوشت همنوعان خود عبرت بگیرند، یاد آور كرد: سر سپردگان آمریكا وغرب در منطقه باید از فرجام دیكتاتورهایی همچون حسنی مبارك، بن علی، قذافی و صالح درس عبرت گیرند وبه خواسته ملت های خود جواب مثبت دهند، درغیر اینصورت عاقبت آنها سقوط و نابودی است.

این مرجع تقلید، حركت در مسیر بیداری اسلامی را مساله‌ای حیاتی عنوان كرد وگفت: مردم ایران قرن‌ها تحت سلطه استكبار واستبداد بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بیدار شدند وعلیه حكومت‌های جبار مستبد بپا خواستند.

وی تاكید كردند: برپایی عدالت و احقاق حقوق مردم از وظایف حكومت‌ها و دولت‌ها است و اگر دولتی در این بخش‌ها كوتاهی كند، در پیشگاه خداوند مسوول است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینكه امنیت، عدالت و محبت از جمله مولفه‌هایی است كه هر حكومتی برای دوام خود باید به آن پایبند باشد، تصریح كرد: در كشور‌های منطقه مردم تحت سیطره دیكتاتورهایی قرار دارند كه سرسپرده وگوش به فرمان آمریكا و استكبار هستند، از این رو هیچ گونه امنیتی ندارند.

وی با بیان اینكه حكومت‌ها باید به انسان‌ها به دیده عظمت واحترام بنگرند، بیان كرد: این ارزش گذاری در روایات و آیات الهی مورد تاكید قرار گرفته است.

این مرجع تقلید اضافه كرد: كرامت، عزت و شرافت سه ركن اساسی است كه در اسلام برای ارزش گذاری انسان به كاربرده شده است.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1846
نویسنده : میثم ابراهیم پور

برلین - رییس پیشین بازرسان تسلیحات هسته ای سازمان ملل متحد،به آمریكا و اتحادیه اروپا توصیه كرد كه به جای اعمال تحریم های مختلف علیه ایران، با ارائه پیشنهادهای گوناگون و جذاب ایران را به مذاكره و گفت و گو دعوت كنند.

1390/11/08 - 13:07

به گزارش ایرنا،'هانس بلیكس' كه سابقه مسوولیت آژانس بین المللی انژی اتمی را نیز در كارنامه دیپلماتیك خود دارد، در مصاحبه با رادیوی ' دویچلند فونك' گفت: برخلاف آنچه رسانه ها اعلام می كنند، امكانات دیپلماتیك در موضوع هسته ای ایران، هنوز به سر نرسیده است و می توان از راه مذاكره به نتیجه رسید.

وی در همین زمینه با بیان اینكه مذاكره با تهدید و ارعاب راه به جایی نخواهد برد، تاكید كرد: اگر آمریكا و غرب با تهدید به تحریم‌ها و اعمال فشار بدنبال كشاندن ایران به پای میز مذاكره باشند، نه تنها كاری از پیش نخواهند برد بلكه اوضاع را پیچیده‌تر می‌كنند.

رییس سابق گروه بازرسان هسته ای سازمان ملل متحد در همین زمینه به وجود سلاح های اتمی در زرادخانه های اسرائیل اشاره كرد و گفت: آمریكا و غرب ابتدا باید اسرائیل را در این زمینه مورد بازخواست قرار دهند و از او بخواهند سلاح های اتمی خود را مورد استفاده قرار ندهد، بعد از ایران بخواهند كه فعالیت هسته ای خود و همچنین فرایند غنی سازی را متوقف كند.

بلیكس با بیان اینكه وادار كردن اسرائیل به از بین بردن سلاح های اتمی اش، كار سختی است، گفت: با این وضعیت آمریكا و غرب نباید انتظار داشته باشند كه ایران از راه خود بازگردد .

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1735
نویسنده : میثم ابراهیم پور

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه پالایشگاه‌های نفت ایتالیا گفت که تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا منجر به بسته شدن ۷۰ پالایشگاه نفت اروپا خواهد شد.

خبرگزاری فارس: تحریم نفت ایران، ۷۰ پالایشگاه اروپا را به تعطیلی می‌کشاند

 به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، "پیرو دی سیمونه رئیس اتحادیه پالایشگاههای نفت ایتالیا گفت: کشورهای آسیایی به دلیل خرید نفت ارزان از ایران و فروش محصولات آن به ما باعث تعطیلی پالایشگاههای اروپا میشوند.
وی گفت: پنج پالایشگاه نفت ایتالیا در حال حاضر در آستانه تعطیلی هستند و در کل اروپا ما احتمال می‌دهیم ۷۰ پالایشگاه به تعطیلی کشیده شوند.
پالایشگاه "پتروپلاس هولدینگز" نیز که دارای پنج نیروگاه بزرگ در اروپا است به علت بدهی های بانکی اعلام ورشکستگی کرد.
دی سیمونه همچنین گفت: اگر پالایشگاه‌های اروپا نفت عربستان و روسیه را جایگزین نفت ایران کنند بازهم به دلیل ارزان بودن محصولات کشورهای آسیایی پالایشگاه‌های اروپا در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت.
وی همچنین گفت: ایران نفت خود را بدون محدودیت به فروش خواهند رساند و من مطمئنم که آنها مشتری‌های خود را پیدا خواهند کرد.
"آمریتا سان" تحلیلگر مسائل انرژی اروپا نیز گفت: با تحریم نفت ایران، قیمت نفت خام افزایش پیدا می‌کند و  بالا ماندن قیمت نفت حاشیه امنیت سود پالایشگاههای اروپا را به خطر خواهد انداخت. بنابراین انتظار می‌رود هم در اروپا و هم در آمریکا بعضی از آنها به تعطیلی کشیده شوند.
دی سیمونه در پایان گفت: در حال حاضر فقط پالایشگاه‌های بزرگی که گازائیل تولید می‌کنند با افزایش تقاضا مواجه هستند و فقط آنها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند اما بقیه پالایشگاه‌ها در خطر هستند.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1768
نویسنده : میثم ابراهیم پور

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به زودی و همزمان با دهه مبارک فجر، دهها دستاورد مهم دفاعی، هوافضا و موشکی که به دست توانمند جوانان ایرانی طراحی و ساخته شده است، رونمایی خواهد شد.

 

خبرگزاری فارس: تولید انبوه سامانه‌های دفاعی و فضایی ایران دلیل ناکارامدی تحریم‌هاست

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش «تعالی فرهنگ سازمانی وزارت دفاع» با بیان اینکه علاوه بر دستاوردهای دفاعی، هوافضا و موشکی، چندین دستاورد جدید الکترونیکی، مخابراتی، پدافند هوایی، پدافند دریایی و مهمات هوشمند هم در روزهای آینده رونمایی خواهد شد، گفت: بعضی از این دستاوردهای مهم به تولید انبوه رسیده است و همزمان با اعلام و رونمایی از آنها، این دستاوردها در اختیار نیروهای مسلح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: افتتاح و رونمایی این دستاوردهای ارزشمند که با همت و تلاش دانشمندان و متخصصان انقلابی و فجر آفرینان عرصه صنعت دفاعی به منصه ظهور رسیده است، یک بار دیگر ناکارآمدی و بی اثر بودن تحریم ها را به اثبات می رساند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعتماد به نفس، خودباوری، خود اتکایی و خودکفایی در عرصه های مختلف را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایستادگی بر اصول، وفاداری به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، پاسداری از خون شهیدان و ولایت مداری از وظایف مهمی است که امروز باید پیشکسوتان و فرزندان برومند انقلاب سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و با هوشیاری، حربه های دشمنان را خنثی سازند.

سردار وحیدی درباره برگزاری دومین همایش «تعالی فرهنگ سازمانی وزارت دفاع» که با حضور مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد، گفت: این همایش برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر میان اجزاء و بخش های مختلف وزارت دفاع و بررسی برنامه های سال آینده برگزار شد.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1826
نویسنده : میثم ابراهیم پور

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، "انیس‌الدوله" سوگلی حرم‌سرای 85نفره ناصرالدین‌شاه پس از ترور شاه قاجار در عمارتی سکنی گزید که امروز در خیابان ولی‌عصر(عج) تهران بالاتر از خیابان مولوی قرار دارد. عمارتی که دیگر از آن شکوه و عظمت اندرونی‌ها و بیرونی‌های قجری کمتر می‌توان در آن اثری یافت.

ساختمانی در دو طبقه که دو در ورودی از سمت خیابان دارد یکی به ساختمان و دیگری به حیاط خانه، حیاطی که یک حوض بزرگ با تنه درختان کهن در وسط آن چشم‌نوازی می‌کند. تزئیناتی با سرستون‌هایی به سبک یونانی و ستون‌های حجاری شده با پایه ستون‌های گچ‌بری و نقاشی شده و شومینه‌های قدیمی.

مالکان قاجاری این بنا را در زمان پهلوی اول می‌فروشند و پس از آن عمارت از صورتی مسکونی خارج شده و به شکل مدرسه درمی‌آید که پروفسور محمود حسابی یکی از دانش‌آموختگان همین مدرسه بوده است. در سال 1330 هم این بنا به مالکیت شخصی به نام.........

 

به ادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



صفحه قبل صفحه بعد