پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است

5 تلگرام رسمی همزمان بروی کامپیوتر

10000 تومان

   

کارت حافظه PS1 ژاپنی

20000 تومان


خداحافظی سعید مظفری زاده
نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1392
بازدید : 1605
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

برای دیدن فیلم خداحافظی مظفری زاده به لینک زیر بروید- بازی پرسپولیس- استقلال

جمعه 27 دی1392

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بردهای شش تایی پرسپولیس
نوشته شده در یک شنبه 1 دی 1392
بازدید : 1647
نویسنده : میثم ابراهیم پور

بردهای شش تایی پرسپولیس

 

پرسپولیس در طول تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی داشته است ، این تیم رکورددار پرگل ترین بردهای لیگ های ایران است: پرسپولیس در لیگ ازادگان ۱۰ بر ۱ شاهین بوشهر را در هم شکسته و در لیگ برتر ۸ بر ۲ پگاه گیلان ( داماش کنونی ) را شکست داد که این دو برد پرگل ترین بردهای تاریخ پرسپولیس اند .

لیست برخی از بردهای شش تایی پرسپولیس

پرسپولیس ۶ – ۰ تاج سنندج ( استقلال سنندج ) / سال ۱۳۵۰ / زیرگروه باشگاه های ایران

پرسپولیس ۶ – ۰ سپاهان اصفهان / سال ۱۳۵۰ / قهرمانی باشگاه های ایران

پرسپولیس ۶ – ۰ تاج تهران ( استقلال تهران ) / سال ۱۳۵۲ / لیگ تخت جمشید

پرسپولیس ۶ – ۰ پگاه گیلان / سال ۱۳۸۴ / لیگ برتر

پرسپولیس ۶ – ۰ پیکان / سال ۱۳۹۱ / لیگ برتر

پرسپولیس ۶ – ۰ ملوان / سال ۱۳۹۱ / جام حذفی

پرسپولیس ۶ – مس کرمان ۰ / سال ۱۳۹۲ / لیگ برتر

بردهای ۶-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۶ – ۱ تاج شیراز ( استقلال شیراز ) / سال ۱۳۴۹ / لیگ منطقه ای باشگاه های ایران

پرسپولیس ۶- شاهین ۱  / سال ۱۳۶۳ / باشگاه های تهران

پرسپولیس ۶ – ۱ دارایی تهران / سال ۱۳۶۸ / لیگ قدس

پرسپولیس ۶ – ۱ ذوب آهن اصفهان / سال ۱۳۷۳ / لیگ آزادگان

پرسپولیس ۶ – ۱ الشباب / سال۱۳۹۱ / قهرمانی آسیا

 

http://s1.picofile.com/file/7278388816/Perspolis_kahkeshani.jpg

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



نام صحيح "پرسپوليس" از زبان همايون بهزادي
نوشته شده در دو شنبه 2 ارديبهشت 1392
بازدید : 1530
نویسنده : میثم ابراهیم پور

همايون بهزادي در مراسم تقدير از چهره‌هاي ماندگار باشگاه پرسپوليس، اظهار کرد: خوشحالم که در اين جمع بزرگ هستم. پرسپوليس هميشه نام بزرگي خواهد بود. چرا که متعلق به مردم است.

وي با اشاره به جريان تاسيس باشگاه پرسپوليس، گفت: در آن زمان در شاهين را بستند و دستور داده بودند که دو، سه بازيکن خوب کنار هم جمع نشوند. بعد از انحلال شاهين، دکتر برومند به من زنگ زد و در کنار افرادي چون کاشاني، طاووسي و کلاني باشگاه را پايه گذاري کرديم. برومند در آن جمع عين اين جمله را گفت که برويد تيم را تشکيل دهيد. به نام شاهين اجازه نمي‌دهند ، اما به نام پرسپوليس مي‌گذارند تيم تشکيل شود.

بهزادي گفت: البته ما اصلا پرسپوليس نداريم، بلکه نام درست آن پارس پوليس است. اين را من نمي‌گويم. سازمان ميراث فرهنگي هم آن را تاييد کرده است. پرسپوليس در زبان يوناني به معني مرکز شهر است.

پيشکسوت پرسپوليس همچنين گفت: به عنوان يک ايراني افتخار مي‌کنم که عاشق ذره‌ذره خاک وطنمان هستيم. خدا را شاکرم که تا روزي که زنده بوديم توانستيم از تماميت ارضي کشور حراست کنيم.

بهزادي در پايان خطاب به فوتباليست‌هاي حال حاضر گفت: هر کاري که مي‌کنيد از اين کشورهاي عربي نبازيد. يک گل که از اين تيم‌ها مي‌خوريم تمام تن‌مان مي‌لرزد.

به گزارش ايسنا، همچنين حسين کلاني در صحبت‌هاي کوتاهي، اظهار کرد: افتخار مي‌کنم که در دوران زندگي‌ام در جمعي بودم که اسطوره‌ترين هاي ورزش کشور بودند. هر چه دارم از اين دوستان دارم، اگر اين دوستان نبودند و من را حما يت نمي‌کردند، من چيزي نبودم.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



خداحافظي مهدي مهدوي کيا كاپيتان تيم پرسپوليس
نوشته شده در سه شنبه 29 اسفند 1391
بازدید : 2229
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

مهدوي کيا: هيچگاه به نيمکت نشيني اعتراض نکرده بودم

 


مهدوي کيا ميهمان برنامه ديشب نود بود. وي در مورد دلايل خداحافظي خود از فوتبال گفت: هيچگاه از نيمکت نشيني و عدم حضور درترکيب اصلي تيم پرسپوليس معترض نبودم، دوست داشتم تا پايان فصل در کنار تيم محبوبم باشم. تمام خانواده من پرسپوليسي هستند و من نيز از زماني که ياد دارم پرسپوليس بودم و در کودکي آرزو داشتم به همراه برادرم براي ديدن يکي از بازي هاي پرسپوليس به استاديوم بروم.

در سن 35 سالگي همگام با ساير بازيکنان تمرين مي کردم ولي بخاطر يک سرماخوردگي از ترکيب تبم دور شدم، چيزي که در هيچ کجاي دنيا ديده نمي شود.

مثل همه روزهايي که در تمرين حضور مي يافتم، چند روز پيش براي تمرين عازم محل تمرين شده بودم که مطلع شدم در ترکيب تيم پرسپوليس قرار نگرفته ام. به محل تمرين رفتم و با گل محمدي گپ دوستانه اي زدم و يحيي عنوان کرد که بعد از بررسي که کرديم به اين نتيجه رسيديم که تو از نظر تکنيکي و بدني نمي تواني به تيم کمک کني و مي خواهيم به عنوان يک دوست در کنار تيم باشي.

* بهترين تصميم را گرفتم!

وي افزود: من از لحاظ فني صحبتي نداشتم چرا که به خودم ايمان دارم، از نظر بدني نيز مشکلي نداشتم بنابراين تصميم گرفتم بهترين راه را انتخاب کنم و آن ...............

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بیوگرافی بازیکنان ایرانی فوتبال
نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391
بازدید : 2724
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

ناصر حجازی

     ناصر حجازی در تهران، محله آریانا (مالک اشتر) در تاریخ 28 آذرماه 1328 به دنیا آمد. وی دروازه بان سابق تیم های استقلال (تاج) و تیم ملی ایران است که اکنون به مربیگری می پردازد. یکی از محبوب ترین و مشهور ترین فوتبالیست های ایرانی بشمار می رود، در استقلال تهران از او بعنوان تنها اسطوره ی این باشگاه نام می برند. در سال 1378 کنفدراسیون فوتبال آسیا (تنها به خاطر بی لیاقتی مسئولان فوتبال ایران) وی را بعنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستمِ این قاره انتخاب کرد. پدرش متولد تبریز  بود و آژانس املاک داشت. وی با چهار خواهر و یک برادر در خانواده ای 8 نفری زندگی می کرد.  در کودکی بازیگوش بود و در سوم دبستان، ششم ابتدایی و ششم دبیرستان رفوزه شد. اما به هر ترتیب موفق شد دیپلم بگیرد. دوران دبستان را در دبستان هخامنش طی کرد و دوره دبیرستان را در دبیرستان های سعادت، سینا، سهند و شرف طی کرد. رشته اصلی وی بسکتبال بود اما روزی با دوستانش به تماشای مسابقات فوتبال منطقه ی 8 می رود در آنجا تیم مدرسه منتخب مدرسه اشان بازی داشته و اتفاقا دروازبان تیم آسیب دیده بوده است؛  حسین دستگاه (خبرنگار وقت کیهان ورزشی) که مربی تیم مدرسه بود او را صدا می زند و پست دروازبانی را به او می سپارد. دو ماه بعد همراه با تیم کیهان ورزشی که بازیکنانی همچون غلام وفاخواه، مهدی مناجاتی و مجید حلوایی را به خدمت داشت راهی گرگان میشود تا برای این تیم بازی کند. در گرگان در حالی که وی تنها 16 سال داشت نتیجه را 1-0 واگذار کردند. فردی به نام هویدا اولین پیشنهاد حرفه ای فوتبال را به او کرد و وی به تیم دسته دومی دارایی پیوست. و به تحصیلاتش ادامه داد و توانست در مدرسه عالی ترجمه مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی بگیرد


علی پروین

گعلی پروین در روز سوم مهرماه1325 در تهران ، محله بازار ، كوچه غریبان ، پنجمین فرزند یك خانواده پرجمعیت ده نفره بود كه به دنیا آمد. تولد پروین تقریباً مصادف است با تاسیس باشگاه مردمی و بازیكن ساز شاهین .
علاقه پروین به فوتبال از همان سال های كودكی شكل گرفت به طوری كه علی شبها توپ پلاستیكی اش را با خود به رختخواب می برد. علی ، كوچك بود كه خانواده اش به محله دولاب ( خیابان عارف) نقل مكان كرد. این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تاثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین های خاكی فراوان مثل زمین نادر ، زمین منبع ، زمین عارف و ... از قدیم پاتوق كوچك و بزرگ بود . علی در مهرماه1332 وارد دبستان شد و از مدرسه توحید ، تحصیل را آغاز كرد ولی عشق و علاقه او به فوتبال نمی گذاشت به درس و مشقش برسد . به همین علت از همان سال های اول در زمینه تحصیلی چندان موفق نبود.
پروین فوتبال را به طور جدی از دوازده سالگی و از زمین عارف واقع در خیابان17 شهریور و محلات شیوا و غیاثی آغاز كرد . اولین تیمی كه او به عضویت آن درآمد تیم عارف بود كه با همت و تلاش جعفر بیگی درست شده بود. پروین در این سال ها شاهد درخشش فوتبالیست های ایرانی مثل كوزه كنانی ، دهداری ، جدیكار ، برومند و ... در عرصه بازی های داخلی و خارجی بود و همیشه بازی های دو تیم پرطرفدار شاهین و تاج را پیگیری می كرد.

امیر قلعه نوعی

امیر قلعه نوعی ۷ ساله بود که خبر دادند پدرش فوت کرده‌است. وی از سیزده سالگی شروع به کار کردن کرد و در کنار کار، فوتبال نیز بازی می‌کرد.
در سال ۱۳۶۰ امیر به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد و در اسفند ۱۳۶۰ از تیم راه آهن به شاهین رفت. شاهین در آن زمان ملی پوشان زیادی داشت. او اواسط لیگ سال ۶۶ پس از پیروزی ۲ بر صفر برابر پرسپولیس، شاهین را ترک کرد و به السد قطر رفت.
قلعه نوعی زمستان ۱۳۶۷ به تهران بازگشت و این بار سراغ باشگاه استقلال تهران رفت، پای میز قرارداد نشست و پیراهن آبی را بر تن کرد.
اولین بازی وی به عنوان بازیکن استقلال در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ مقابل پرسپولیس رقم خورد. این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شد به پنالتی کشیده شد و اردشیر پنالتی‌اش را از دست داد.
این بازیکن خلاق تا پایان دوره بازیگری‌اش تنها ۱۹ بازی ملی انجام داد که اتفاقاً ۱۸ بازی آن در سن ۳۰ سالگی به بعد رخ داد. امیر اولین‌بار توسط ناصر ابراهیمی در سال ۱۳۶۴ به تیم ملی ب دعوت شد.
او در اردیبهشت سال ۱۳۶۵ همراه تیم ملی به چین سفر کرد و اولین‌بار پیراهن تیم ملی الف را بر تن کرد اما تا سال ۱۳۷۲ هیچگاه مجدداً به تیم ملی فراخوانده نشد. در کارنامه ملی قلعه نویی تنها یک گل زده آن هم به کویت دیده می‌شود.
او در سال ۱۳۶۸ دچار مصدومیت شدیدی شد و بار دوم در سال ۱۳۷۳ مصدومیت جدی را تجربه کرد.
وی سابقه مربیگری در تیم‌های برق تهران، کشاورز، استقلال اهواز و استقلال تهران را دارد.
پس از قهرمانی استقلال تهران با قلعه نویی در سال ۱۳۸۵ و نتایج ضعیف تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ و از طرفی خاتمه همکاری ایران با برانکو ایوانکویچ، شرایط تازه‌ای برای قلعه نویی مهیا شد.
او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و همزمان در ادواری پست‌های مدیرفنی و رئیس سازمان فوتبال استقلال تهران را نیز بر عهده داشت. تیم ملی ایران با حضور او روی نیمکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۷) با ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی کره‌جنوبی شد و از این رقابت‌ها دست خالی بازگشت.
در سال ۲۰۰۷ وی کاندید کسب بهترین مربی سال آسیا شد.
 

احمد عابدزاده


عابدزاده درسال ۱۳۴۵ در سرزمین سوزان ایران(آبادان) ششمین فرزند خانواده بدنیا آمد.وی را احمدرضا نام نهادند.در کودکی بر روی زمین‌های داغ ودر زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می‌دوید. روزهای شوکوفایی خودرا پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سالهای اولیه دهه ۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی می‌کرد.
 دست‌های حماسه ساز وی در آن روزگاران شبها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می‌پرداخت .انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می‌کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می‌کرد و آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان . پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال ۱۳۶۴ جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.
 ۱۸ سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید .در۱۳۶۸به تهران آمد وپیراهن استقلال را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد . پنج سال بعد پیراهن آبی اش را با رنگ قرمز عوض کرد و از دوم دی ماه ۱۳۷۳ رسما به حفاظت از دروازه پرسپولیس پرداخت .وی یک دروازبان جسور درتیم سرخ وتیم ملی بود . وی دارای ۷۸ بازی ملی و۵۲ گل خورده می‌باشد که از این جهت یک رکورد جالب توجه‌است. 

 

 

ماباقی درادامه مطلب

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



دختری با صدای الکساندرو دل پیرو از کما خارج شد!
نوشته شده در سه شنبه 4 اسفند 1390
بازدید : 1618
نویسنده : میثم ابراهیم پور

دختری با صدای الکساندرو دل پیرو از کما خارج شد!

دختری با صدای الکساندرو دل پیرو از کما خارج شد!
یک دختر بچه با شنیدن صدای الکساندرو دل پیرو از کما خارج شد.


خبرآنلاین: این فوتبالیست بزرگ ایتالیایی طی 19سال فعالیت ورزشی اش كارهای فوق العاده ای انجام داده است. از درخشش در یوونتوس تا بدست گرفتن كاپ جام جهانی و حالا لباس پوشیدن به سبك بابانوئل در كریسمس امسال در خیابانهای تورین و كارهای بشر دوستانه دیگر و حالا نجات یك دختر بچه 12 ساله از كما!
دختر بچه 12 ساله ای به نام : جیادا اسكالیسی” ماه گذشته و در حین تماشای مسابقه تیم یوونتوس دچار خونریزی مغزی شد و به كما رفت و بعد از اینكه طی دو هفته حال عمومی وی هیچ تغییری نكرد خانواده اش با الكساندرو دل پیرو تماس گرفتند و از او خواستند تا برای دخترشان یك پیام ویدویی ضبط كند.
جیادا یكی از طرفداران تیم یوونتوس در یك شهر كوچك جنوبی بود. آن شب بعد از پخش پیام ویدویی اتفاق خاصی رخ داد. ابتدا جیادای كوچك دستش را تكان داد و بعد از ساعتی مادرش را صدا كرد. 24 ساعت بعد وی كاملا صحبت كرد و یك بستنی خواست.
دل پیرو در پیامش به جیادا گفته بود: سلام؛ من الكساندرو دل پیرو هستم امیدوارم هرچه زودتر بیدارشوی و به تماشای بازی یوونتوس و من بیایی و بالاتر از آن اینكه با هم از نزدیك آشنا شویم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
منبع:khabaronline.ir

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



فهرست 10 ليگ ممتاز اروپا در قرن جاري
نوشته شده در سه شنبه 3 اسفند 1390
بازدید : 1668
نویسنده : میثم ابراهیم پور

فدراسيون آمار و تاريخ فوتبال جهان اعلام کرد انگليس صاحب بهترين ليگ فوتبال قاره اروپا در قرن 21 است.

 

در تازه‌ترین فهرست این سازمان پیکارهای «لیگ برتر» انگلیس که در این کشور بریتانیایی با حضور بازیکنان معروف داخلی و خارجی برگزار می‌شود، با کسب ۱۲۶۱۹ امتیاز، بهترین رقابت‌‌های باشگاهی قاره سبز از ابتدای سال ۲۰۰۱ تاکنون بوده است.

همچنین در این گزینش لالیگا اسپانیا با ۱۲۳۱۴ امتیاز در پله دوم قرار گرفته و رده سوم نیز به پیکارهای کالچو ایتالیا با ۱۱۵۱۳ امتیاز رسیده است.

پس از این 3 لیگ مطرح اروپایی «بوندس‌لیگا» آلمان و «لوشامپیونه» فرانسه به ترتیب با ۱۰۱۱۵ و ۹۹۶۴.۵ امتیاز، چهارم و پنجم شده‌اند.

فهرست 10 لیگ ممتاز اروپا در قرن جاری به شرح زیر است:

1-انگلیس ۱۲۶۱۹ امتیاز

۲-اسپانیا ۱۲۳۱۴ امتیاز

۳-ایتالیا ۱۱۵۱۳ امتیاز

۴-آلمان ۱۰۱۱۵ امتیاز

۵-فرانسه ۹۶۴۵.۵ امتیاز

۶-هلند ۸۰۳۹ امتیاز

۷-پرتغال ۷۷۰۳ امتیاز

۸-بلژیک ۶۷۷۶.۵ امتیاز

۹-یونان ۶۷۷۵ امتیاز

۱۰- ترکیه ۶۷۷۴.۵ امتیاز

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



فهرست 20 گلزن برتر تمام ادوار يونايتدها
نوشته شده در سه شنبه 2 اسفند 1390
بازدید : 1645
نویسنده : میثم ابراهیم پور

يک آمار منتشرشده مشخص مي‌کند مهاجم ملي‌پوش کنوني منچستريونايتد در رده هفتم بهترين گلزنان تمام ادوار حيات شياطين سرخ قراردارد.

به نقل از سایت اخبار فوتبال جهان ، وین رونی که در فصل جاری موفق شده در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برای اولدترافوردی‌ها ۱۷ گل بزند،‌ اکنون در ردیف هفتم بهترین گلزنان تاریخ باشگاه قدرتمند بریتانیایی قرار گرفته است.وی


که در سال ۲۰۰۴ از اورتون جذب یونایتدها شد، در این مدت توانسته ۳۴۹ بازی برای تیمش انجام دهد و ۱۶۶ گل به ثمر رساند.

مطابق این فهرست سربابی چارلتون، اسطوره انگلیس با انجام ۷۸۸ بازی موفق به زدن ۲۴۹ گل شده و بهترین گلزن تمام ادوار است. پس از او دنیس لاو با ۲۳۷ گل زده در ۴۰۴ بازی و جک رولی با ۲۱۱ گل زده در ۴۲۴ بازی در رده های دوم و سوم این رده‌بندی جای دارند.


* فهرست ۲۰ گلزن برتر تمام ادوار یونایتدها به شرح زیر است:

۱- سربابی چارلتون: ۷۸۸ بازی، ۲۴۹ گل زده

۲- دنیس لاو، ۴۰۴ بازی، ۲۳۷ گل زده

۳-جک رولی، ۴۲۴ بازی، ۲۱۱ گل زده

۴-جورج بست، ۴۷۰ بازی، ۱۷۹ گل زده

۵- دنیس ویولت، ۲۹۳ بازی، ۱۷۹ گل زده

۶- جو اسپنس، ۵۱۰ بازی، ۱۶۸ گل زده

۷-وین رونی، ۳۴۹ بازی، ۱۶۶ گل زده

۸-مارک هیوز، ۴۶۷ بازی، ۱۶۳ گل زده

۹-ریان گیگز، ۸۹۹ بازی، ۱۵۵ گل زده

۱۰-پل اسکولز، ۶۸۳ بازی، ۱۵۱ گل زده

۱۱-رود فان نیستلروی، ۲۱۹ بازی، ۱۵۰ گل زده

۱۲-استان پیرسون، ۳۴۳ بازی، ۱۴۸ گل زده

۱۳-دیوید هرد، ۲۶۵ بازی ، ۱۴۵ گل زده

۱۴-تامی تایلور، ۱۹۱ بازی، ۱۳۱ گل زده

۱۵-برایان مک کلر، ۴۷۱ بازی، ۱۲۷ گل زده

۱۶-اوله گونار سولشیر، ۳۶۶ بازی، ۱۲۶ گل زده

۱۷-اندی کول، ۲۷۵ بازی، ۱۲۱ گل زده

۱۸- کریستیانو رونالدو، ۲۹۲ بازی، ۱۱۸ گل زده

۱۹-ساندی تورن‌بال، ۲۴۷ بازی، ۱۰۱ گل زده

۲۰-جورج وال، ۳۱۹ بازی، ۱۰۰ گل زده

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا
نوشته شده در شنبه 28 بهمن 1390
بازدید : 1701
نویسنده : میثم ابراهیم پور

احمدرضا عابدزاده

Abedzadeh2008.jpg
شناسنامه
زادروز ۴ خرداد ۱۳۴۵
زادگاه آبادان، Flag of Iran.svg ایران
قد ۱۹۰ سانتی‌متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی  
شمارهٔ پیراهن ۱
پُست دروازه‌بان
باشگاه‌های جوانان
۱۹۸۱-۱۹۸۳ باشگاه هلال‌احمر اصفهان
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی(گل)
۱۹۸۳-۱۹۸۵
۱۹۸۵-۱۹۸۷
۱۹۸۷-۱۹۸۹
۱۹۸۹-۱۹۹۰
۱۹۹۰-۱۹۹۳
۱۹۹۳-۱۹۹۴
۱۹۹۴-۲۰۰۰
تام اصفهان
منتخب اصفهان
ژاندارمی تهران
تام اصفهان
استقلال
سپاهان
پرسپولیس






۹۱ (۱)
تیم ملی
1987-1998 Flag of ایران ایران ۷۹ (۰)
دوران مربیگری
۲۰۰۱
۲۰۰۵
۲۰۰۸-۲۰۰۹
۲۰۱۰
سایپا (مربی دروازه‌بانان)
استقلال اهواز (مربی دروازه‌بانان)
پرسپولیس (مربی دروازه‌بانان)
استیل‌آذین (کمک مربی)


احمدرضا عابدزاده (زاده ۴ خرداد۱۳۴۵ - آبادان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است.


دوران ورزشی

این دروازبان افسانه ای سالهای اولیه دهه ۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی می‌کرد؛ و پس از آن سال‌ها در تیم تام اصفهان زیر نظر حسین چرخابی بازی کرد. پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال ۱۳۶۴ جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند. ۱۸ سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید. در به تهران آمد و پیراهن استقلال تهران را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد. وی سپس به تیم سپاهان اصفهان رفت و بعد به تیم پرسپولیس تهران منتقل شد و از دوم دی ماه ۱۳۷۳ رسما به حفاظت از دروازه پرسپولیس تهران پرداخت. وی دارای ۷۸ بازی ملی و ۵۲ گل خورده می‌باشد که از این جهت یک رکورد جالب توجه‌است. وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

اوج شهرت احمدرضا در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار ۳ پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً ۲ گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.[۱] درنظرسنجی برنامه نودبه عنوان محبوب‌ترین بازیکن سه دهه اخیرفوتبال ایران انتخاب شد. وی سرانجام روز جمعه ۲۳دي ماه سال ۱۳۸۴در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، الیور کان دروازه بان افسانه ای فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، وی را در آغوش گرفت.از دیگر بازیهای به یاد ماندنی عقاب آسیا(لقبی که طرفداران فوتبال به عابدزاده دادند) بازی ایران و امریکا و همین طور ایران و استرالیا که بادرخشش خیره کننده او همراه بود و منجر به صعود ایران به جام جهانی شد نام برد.

مربیگری

عابدزاده مربی‌گری را در سال ۲۰۰۱ در تیم سایپا به عنوان مربی‌ دروازه‌بانان شروع کرد، وی در سال ۲۰۰۵ به تیم استقلال اهواز رفت و از تیر ۱۳۸۷ تا دی ۱۳۸۸ به عنوان مربی‌ دروازه‌بانان باشگاه پرسپولیس فعالیت داشت. وی در سال ۲۰۱۰ با سمت مربی به تیم استیل‌آذین رفت.

چاپ کتاب زندگی‌نامه

زندگی‌نامه احمدرضا عابدزاده در قالب یک کتاب با نام زندگی‌نامه حرفه‌ای عقاب آسیا در دست انتشار است. این کتاب زندگی‌نامه ورزشی و شخصی احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران است. که به عقاب آسیا معروف بود. این کتاب نوشته محمد ناصری است.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



علی کریمی جادوگر
نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390
بازدید : 1689
نویسنده : میثم ابراهیم پور

محمدعلی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان۱۳۵۷ در کرج) که بیشتر با نام علی کریمی شناخته می‌شود، فوتبالیست سرشناس ایرانی است و هم‌اکنون عضو باشگاه پرسپولیس تهران می‌باشد. او سابقهٔ بازی در تیم‌های فتح تهران، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر قطر، استیل آذین و شالکه آلمان را دارد.کریمی از سال ۱۳۷۷ سابقهٔ بازی در تیم ملی ایران را دارد و با ۱۱۲ بازی ملی و ۳۶ گل ملی، سومین بازیکن ایرانی از نظر تعداد بازی ملی و نیز سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران به حساب ‌می‌آید. وی در سال ۲۰۰۴ توانست آقای گلیجام ملت‌های آسیا را به‌دست آورد و جایزهٔ بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را نیز در همان سال کسب کرد

فوتبال باشگاهی

او فوتبال خود را از نوجوانان نفت تهران شروع کرد. او سپس به نوجوانان سایپا پیوست و وی بعد از آن به فتح تهران منتقل شد و از آن‌جا بود که به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.

پرسپولیس

علی کریمی در سال ۱۳۷۷ به پرسپولیس پیوست و او توانست دو سال پیاپی در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ لیگ آزادگان را فتح کند. او بعد از مدتی مورد توجه باشگاه پروجا قرار گرفت؛ اما به خاطر پایین بودن قیمت پیشنهادی این باشگاه ایتالیایی او به این تیم ملحق نشد. او همچنین از اسپانیا هم پیشنهادهایی داشت که یکی از آن‌ها پیشنهاد اتلتیکو مادرید بود که وی آن پیشنهاد را نپذیرفت و برای نزدیک بودن به خانه‌اش به امارات رفت و به تیم الاهلی این کشور پیوست.

الاهلی امارات

علی کریمی در سال ۲۰۰۱ به الاهلی امارات پیوست. این باشگاه اماراتی توانست در اولین فصل حضور کریمی اولین جام خودش را یعنی جام امیر را در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ فتح کند. کریمی در سال ۲۰۰۴ توانست ۱۴ گل برای تیمش به ثمر برساند.

بایرن مونیخ

علی کریمی روز ۳ مهسال ۲۰۰۵ بنا به گزارش وب‌گاه رسمی باشگاه بایرن مونیخ به این تیم آلمانی پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی بود که در این باشگاه مشهور به هالیوود بازی می‌کرد. در ابتدا بسیاری معتقد بودند که انتقال کریمی برای این باشگاه تنها جنبه اقتصادی دارد، اما بازی‌های خوب این بازیکن مانع این انتقادات شد. علی کریمی خیلی زود توانست در جمع نام‌داران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند، به طوری که برخی از این بازیکنان نیمکت‌نشین شدند. طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن مونیخ، پس از ۱۲ بازی این قرارداد به طور خودکار تمدید می‌شد که در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد، اما در همین بازی وی متأسفانه مصدوم شد، به طوری که نتوانست در بازیهای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در اندازه‌های واقعی خود ظاهر شود. کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است و در مقابل سالزبورگ یک گل به ثمر رساند.

حضور در قطر

علی کریمی بعد از عدم درخشش در بایرن مونیخ به قطر رفت و برای تیم القطر آن کشور بازی کرد] اما بازیهای او مورد توجه مسؤولان باشگاه قرار نگرفت و وقتی آن‌ها او را به تیم السیلیه فرستادند، وی خواستار جدایی از آن تیم شد و سپس به پرسپولیس بازگشت.

بازگشت به پرسپولیس

علی کریمی به خاطر نارضایتی بابت حضور در قطر در یک تماس تلفنی یک‌ساعته با داریوش مصطفوی (مدیر وقت باشگاه پرسپولیس) به مذاکره پرداخت. سپس باشگاه پیروزی برای به‌خدمت گرفتن او به صورت قرضی از باشگاه السیلیه علاقه نشان داد و با دادن ۳۱۰ هزار دلار آمریکا به آن باشگاه، او را به صورت قرضی به‌خدمت گرفت و او در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۸ به طور رسمی قرارداد یک‌ساله با تیم سابقش امضا کرد.

او در اولین گلزنی خود توانست در شهرآورد تهران موفق به گلزنی شود و دو دقیقه بعد از ۱ بر صفر جلو افتادن استقلال بازی را به تساوی بکشاند. کریمی پنج روز بعد در بازی مقابل ابومسلم، هت‌تریک کرد ولی نتوانست جلوی شکست تیمش را بگیرد و بازی در پایان با شکست ۴-۳ پرسپولیس به پایان رسید.

هنگامی‌که قرارداد علی کریمی تمدید نشده بود، عباس انصاری‌فرد مدیر وقت باشگاه ادعا کرده بود که علی کریمی چند پیشنهاد دیگر دارد و سپس گفت باشگاه منتظر می‌ماند تا ببیند وضع او چگونه است؛ اما بعد از آن علی کریمی چهار هفته صبر کرد تا با پیشنهاد تمدید قرارداد با باشگاه مواجه شود ولی او پیشنهادی از پرسپولیس دریافت نکرد و بالآخره از جمع قرمزپوشان جدا شد.

استیل آذین

علی کریمی در سال ۱۳۸۸ به سبب عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. در فصل ۸۷-۸۸ لیگ برتر علی کریمی ۱۴ گل به ثمر رساند و با دریافت ۹ کارت زرد و ۳ کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن در لیگ برتر نهم شناخته شد.

مشکل با هواداران تراکتورسازی

او در حاشیه بازی استیل آذین در برابر تراکتور سازی مشکلاتی حاشیه ای با هواداران حریف پیدا کرد  و در نهایت از هواداران این تیم عذرخواهی کرد.با این وجود اخراج او در دقیقه پایانی بازی با سایپا را برخی ترفندی برای حضور نداشتن در بازی برگشت مقابل تراکتورسازی در تبریز دانستند، او که در نیمه اول دو گل به سایپا زده بود درست در آخرین ثانیه بازی درحالی که یار سایپا روی او خطا کرده بود، به مجید ایوبی حمله‌ور شد تا از زمین بازی اخراج و از بازی بعد محروم شود.

متهم شدن به روزه خواری در تمرینات

در ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ باشگاه استیل آذین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علی کریمی به دلیل «تمکین نکردن در اجرای مقررات و حرمت‌شکنی و تظاهر به روزه‌خواری، عدم رعایت شعائر اسلامی و توهین به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات» از باشگاه اخراج می‌شود. این در حالی بود که او شب قبل از اخراج انتقادات شدیدی را علیه رئیس باشگاه، مصطفی آجرلو، مطرح کرده بود. خود کریمی نیز که در ۲ بازی آخر تیمش به دلیل نبود مدافع در تیم به پست دفاع آخر منتقل شده بود، اخراج خود را مربوط به مصاحبه روز قبل خود دانست.

بازتابها

اخراج کریمی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را برانگیخت. هیئت مدیره باشگاه در جلسه‌ای فوق‌العاده از این تصمیم پشتیبانی و از مدیرعامل باشگاه قدردانی کرد. اما هیچ‌یک از چهره‌های فوتبالی ایران با این تصمیم موافقت نکردند. مهرزاد معدنچی هم‌بازی کریمی مدعی شد که در روز بازی با استقلال (روز قبل از اخراج وی) تمام بازیکنان تیم در رستوران ناهار خورده بودند و در مجموع ۹۵٪ فوتبالیست‌ها روزه نمی‌گیرند. محمد غلامی دیگر بازیکن استیل آذین نیز اظهارات معدنچی را تأیید کرد. مهدی مهدوی‌کیا و حمید نشاط‌جو دیگر بازیکنان استیل آذین بودند که از کریمی حمایت کردند.کریمی پس از ۱۰ روز غیبت از تمرینات استیل آذین، در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۸۹ به تمرینات بازگشت. وب‌گاه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نقل از لوبیسا تومباکوویچ سرمربی استیل آذین نوشت: «این چیزها برای من کاملا جدید است و من تا به حال شاهد چنین اتفاقاتی نبوده‌ام.» از چهره‌های فوتبالی ایران، علی دایی که همواره اختلافات زیادی با کریمی داشته به سایت ورزشی گل گفت که «در حق کریمی ظلم شده است.» محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، حمید استیلی سرمربی فصل قبل استیل آذین و بابک معصومی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران نیز از او طی اعلامیه‌هایی اعلام کردند. بعد از مدتی صفحهٔ حمایت از علی کریمی در فیس‌بوک هم تشکیل و در مدتی کمتر از ۳ روز صدها عضو گرفت.

شالکه آلمان 

علی کریمی با عقد قرارداد ۵ ماهه به شالکه۰۴آلمان پیوست و با شماره ۱۰ وارد میدان مسابقه شد. او به خاطر نیمکت نشینی و فقط دقایقی حضور در زمین ناراضی بود. او سپس طبق صحبتش مبنی سر رفتن حوصله‌اش در آلمان به تهران بازگشت

حضور دوباره در پرسپولیس

او بالآخره در سال ۱۳۹۰ بعد از صحبت با حبیب کاشانی با عقد قرار دادی به پرسپولیس بازگشت و به دوران حضورش در آلمان پایان داد، تا او اولین خرید سرخپوشان پایتخت در فصل جدید باشد.

تکنیکی ترین بازیکن تاریخ ایران

علی کریمی در نظر سنجی انجام شده به عنوان تکنیکی ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران انتخاب شد


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



افشین قطبی امپراطور
نوشته شده در شنبه 7 بهمن 1390
بازدید : 1974
نویسنده : میثم ابراهیم پور

افشین قطبی (متولد ۸ فوریه ۱۹۶۴ در تهران، ایران)، مربی بین‌المللی ایرانی-آمریکایی و مربی کنونی تیم شیمیزو اس-پالس و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس است.[۱]

او که در نوجوانی ایران را ترک کرده بود، فوتبال را در جوانی در آمریکا شروع کرد. قطبی مدتی کمک مربی تیم ملی فوتبال آمریکا بوده و در دوران سرمربیگری گاس هیدینک، دیک ادووکات و پیم فربیک در تیم ملی فوتبال کره جنوبی کمک مربی این تیم بوده‌است. او در سال ۲۰۰۷ برای سرمربی‌گری تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت و پرسپولیس را به قهرمانی لیگ برتر ایران رسانید.[۲] اما در سال ۲۰۰۸، به سبب آنچه خود «نداشتن احساس امنیت در ایران» عنوان نمود، از سرمربی‌گری در این تیم استعفا داد و ایران را ترک کرده‌است.

افشین قطبی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از استعفای مایلی‌کهن به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب گردید. وی در ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در حسینه امام خمینی شرکت نمود که واکنشهایی را در بین مردم به همراه داشت. تا جایی که این واکنشها با انداختن نامه اعتراض آمیز به داخل منزل وی در کشور امارات، موجب ترس همسر وی شد.[۳]

 

زندگی

قطبی که در سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمده است، وی اصالتا اهل شهرهای نی ریز و جهرم در استان فارس است و در ۱۳ سالگی در ۱۳۵۶ به همراه پدرش ایران را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد.[۴] او از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) مدرک کارشناسی مهندسی برق دریافت کرده‌است.

افشین قطبی متاهل است و همسر وی یوریم قطبی (بیک من) اهل کشور کره جنوبی است.[۵]

مربیگری

او در دهه ۱۳۶۰ خورشیدی در باشگاه‌های آلیتالیا، آتوباهن، ولی ایگلز و فلایرز آمریکا بازی کرد و بعد از آن تا سال ۱۳۷۶ در دانشگاه جنوب کالیفرنیا بازیکن بود و هم‌چنین از سن ۲۰ سالگی از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ سرمربی تیم فوتبال زنان همین دانشگاه بود. قطبی به مدت ۸ سال کمک مربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی بود.

قطبی در سال ۲۰۰۷ برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران به ایران بازگشت. وی توانست در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برساند.[۲][۶] در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۰۸ میلادی افشین قطبی رسما اعلام کرد که برای فصلی دیگر در ایران نخواهد ماند و از عقد قرارداد تازه برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس سرباز زد.[۷][۵] وی در این زمینه گفته بود: «پرسپولیس باشگاه من است و در قلبم جا دارد و اگر با پرسپولیس به توافق نرسم با هیچ تیم ایرانی دیگری مذاکره نخواهم نکرد.»[۷] او سرانجام در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۷، به همراه همسرش، ایران را به مقصد شهر دبی در امارات متحده عربی ترک کرد.

افشین قطبی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۸ میلادی، به سبب آنچه خود «نداشتن احساس امنیت در ایران» عنوان نمود، از سرمربی‌گری در این تیم استعفا داد و ایران را شبانه، به مقصد دوبی ترک نمود.[۸]

افشین قطبی در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب گردید.[۹] وی در نامه‌ای که در تاریخ ۵ آبان ۱۳۸۹ منتشر کرد، اعلام کرد جهت بازگذاشتن دست مسئولان فدراسیون فوتبال، پس از مسابفات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۰ داوطلبانه از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری می‌کند.[۱۰] وی در توضیح استعفایش اعلام کرد که هیچگاه از وطنش خداحافظی نمی‌کند و تا آخر عمر در خدمت ایرانیان است؛ اما به دلیل کم کردن حاشیه‌ها و فشارهای وارد بر تیم ملی فوتبال ایران، برای اینکار پیش قدم شدم. وی عنوان کرد که استعفایش را دو ماه زودتر از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۰ عنوان کرده تا فشار رسانه‌ها از دوش تیم ملی برداشته شود و تیم ملی در آرامش به آمادگی بپردازد.[۱۱] وی همچنین اعلام کرد که تمایل دارد پس از جدایی از تیم فوتبال ایران، در یک تیم خارجی به مربیگری بپردازد.[۱۲]

سابقه مربیگری

افشین قطبی هدایت تیم‌های زیر را به عهده داشته‌است:

خانواده

روایات متفاوتی در مورد خانوادهٔ افشین قطبی، به‌ویژه هویت پدر او، مطرح شده‌است. هنگام بازگشت قطبی به ایران برخی رسانه‌ها مدعی شدند که وی پسر عبدالرضا قطبی، آخرین مدیر رادیو و تلویزیون حکومت پهلوی و پسردائی فرح پهلوی، است.[۱۳] به جهت سویه سیاسی این موضوع در جمهوری اسلامی شایعه مزبور مباحثات بسیاری برانگیخت. اما مدت‌ها بعد قطبی مدعی شد که پدر وی معلم و از اهالی نیریز، استان فارس است و نام وی محمد است نه رضا.[۱۴][۱۵] حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس، هم در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «اعلام کردند ارتباط خانوادگی با رئیس سازمان صداوسیمای طاغوت داشته و از اقوام نزدیک آنها بوده‌است. گفتند او مشکل سیاسی دارد و مسلمان نیست؛ اما کسی که کنار من نشسته، سید است. پدر و مادر او اهل جهرم بوده و هر دو از بازنشستگان فرهنگی هستند.» قطبی نیز بعدها در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، عنوان کرد که پدرش در سال ۱۳۵۶ به آمریکا رفته و با یک پزشک آمریکایی ازدواج کرده‌است.[۱۶]

پس از انتصاب علی دایی به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و عدم انتخاب قطبی (که در روز قبل انتخاب او به عنوان سرمربی این تیم قطعی به نظر می‌رسید)[۱۷] گفته شده بود که به دلیل نسبت دوری که وی با فرح دیبا داشته، سازمان تربیت بدنی و شخص رئیس‌جمهور مخالف حضور وی بر روی نیمکت تیم ملی بودند.[۱۸]

در ۱۵ آبان ۱۳۸۹ پدر افشین قطبی برای تماشای بازی ایران و نیجریه به ایران بازگشت. اما خبرآنلاین نام او را «عبدالرضا قطبی» - و نه محمد یا محمدعلی- اعلام کرد و نوشت که او پس از سال‌ها دوری از ایران و زندگی در لس‌آنجلس به ایران بازگشته و اصلیت شیرازی دارد.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



نگاهي به تلخ ترين حوادث تاريخ فوتبال
نوشته شده در پنج شنبه 27 بهمن 1390
بازدید : 1740
نویسنده : میثم ابراهیم پور

اين نوشته مروري دارد به 10 حادثه تلخ فوتبال که باعث کشته شدن تعداد زيادي از تماشاچيان شده است.

در ورزشگاه ايبروکس در سال ۱۹۰۲ ديدار دو تيم انگلستان و اسکاتلند با نتيجه مساوي يک- يک به پايان رسيد. اما قسمت غربي فرو ريخت و ۵۱۷ نفر هم جان باختند.

۳۱۸ کشته و بيش از پانصد زخمي، اين حاصل درگيري سال ۱۹۶۴ در ورزشگاه پرو بود. . داور گل پرو را قبول نکرد. همين شروع خشونتي بود که تبديل به ميدان جنگ شد.

در سال ۱۹۸۲ در شوروي سابق دو تيم اسپارتاک مسکو و هارلم در ورزشگاهي که تنها يک در خروجي داشت، در جام يوفا بازي داشتند. پله هاي يخ زده و باريک و بليت هايي که بيش تر از ظرفيت ورزشگاه لوژنيکي فروخته شد، باعث شد مردم زير دست و پا له شوند. منابع رسمي مي گويند ۶۷ نفر، اما منابع غيررسمي مي گويند ۳۴۰ نفر.

۲۹ مه ۱۹۸۵ ميلادي استاديوم هيسل بروکسل پايتخت بلژيک، ميزبان ديدار فينال جام قهرماني باشگاه هاي فوتبال اروپا بين دو تيم يوونتوس ايتاليا و ليورپول انگلستان بود. اما به دليل اوباش گري تماشاچيان به ويژه طرفداران انگليسي تيم ليورپول، استاديوم هيسل به صحنه کشتار تبديل شد که ۳۹ نفر کشته و ۴۵۴ نفر مجروح شدند.

دوازدهم مارس ۱۹۸۸، توفان باعث مرگ ۹۳ نفر در ورزشگاه نپال شد. ورزشگاهي که تنها در يک طرف مسقف بود.

هواداران ليورپول هيچ گاه آوريل ۱۹۸۹ را فراموش نمي کنند. روزي که ۹۳ هوادار اين تيم که براي تماشاي بازي نيمه نهايي جام حذفي به ورزشگاه هيلزبورو رفته بودند، در ازدحام جان خود را از دست دادند.

بازي دو تيم کايزرشيف و اورلاندوپيراتس در فوتبال آفريقاي جنوبي، همواره دردسرساز بوده است اما تلخ ترين آن آوريل ۲۰۱۱ در ورزشگاه اليس رخ داد.در اين روز بيشتر از دو برابر گنجايش ورزشگاه، براي تماشاي بازي آمده بودند؛ ۴۳ نفر آن ها هرگز بازنگشتند.

۱۲۷ کشته در يک بازي فوتبال باعث شد فوتبال غنا در غم فرو رود، دو گل ديرهنگام تيم آکراهرت باعث شد تماشاگران تيم ميهمان يعني کوتکو عصبي شوند و به طرف زمين سنگ و بطري پرتاب کنند و...

هم چنين به گزارش عصر ايران در نهمين روز ربيع الاول سال جاري بيش از ۷۵ نفر، در شورش پس از بازي المصري و الاهلي کشته شدند.

اما در آخرين حادثه فوتبالي که حدود چندروز پيش اتفاق افتاد همه بازيکنان در زمين کشته شدند!به گزارش تابناک در حالي که دو تيم فوتبال در بخش شرقي منطقه کاسايي در حال انجام مسابقه بودند، ناگهان صاعقه اي مهيب به نيمه زمين تيم ميهمان که همگي در يک جا تجمع کرده بودند، اصابت کرد و تمامي يازده بازيکن اين تيم را کشت.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



نگاهي به 20 باشگاه پردرآمد فوتبال جهان
نوشته شده در شنبه 1 اسفند 1390
بازدید : 1695
نویسنده : میثم ابراهیم پور

ليست درآمد ساليانه باشگاه‌هاي فوتبال جهان اعلام شد و اختلاف دو باشگاه اسپانيايي رئال مادريد و بارسلونا با ديگر تيم ها نسبت به سال گذشته افزايش پيدا کرده است.ا وجود موفقیت بارسا در فصل گذشته و کسب جام های متعدد، این رئال مادرید بود که باز هم ال کلاسیکوی اقتصادی را از رقیب خود برد و در صدر لیست پر درآمدترین باشگاه فوتبال جهان در فصل گذشته قرار گرفت. اختلاف بین درآمد فصل گذشته بارسا و رئال نزدیک به 30 میلیون یورو است که به هیچ عنوان رقم کمی محسوب نمی شود.این در حالی است که شالکه با وجود اینکه در چند سال گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد به دلیل حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تا رده دهم این رده بندی بالا آمده است.منچستریونایتد که هم اکنون در رده سوم این رده بندی قرار دارد به دلیل حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان مطمئنا افت شدیدی در درآمد این فصل خود خواهد داشت که نتیجه آن در سال آینده مشخص خواهد شد. موفقیت در رقابتهای لیگ قهرمانان تاثیر فوق العاده ای در درآمد باشگاه های فوتبال اروپایی دارد.

لیست 20 باشگاه فوتبال برتر فصل گذشته به شرح زیر است:

باشگاه
درآمد در فصل 11-2010
1- رئال مادرید 479.5 میلیون یورو
2- بارسلونا 450.7 میلیون یورو
3- منچستریونایتد 367 میلیون یورو
4- بایرن مونیخ 321.4 میلیون یورو
5- آرسنال 251.1 میلیون یورو
6- چلسی 249.8 میلیون یورو
7- میلان 235.1 میلیون یورو
8- اینتر 211.4 میلیون یورو
9- لیورپول 203.3 میلیون یورو
10- شالکه 202.4 میلیون یورو
11- تاتنهام 181 میلیون یورو
12- منچسترسیتی 169.6 میلیون یورو
13- یوونتوس 153.9 میلیون یورو
14- مارسی 150.4 میلیون یورو
15- رم 143.5 میلیون یورو
16- بروسیا دورتموند 138.5 میلیون یورو
17- لیون 132.8 میلیون یورو
18- هامبورگ 128.8 میلیون یورو
19- والنسیا 116.8 میلیون یورو
20- ناپولی 114.9 میلیون یورو

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



سوارکاري کي‌روش در پيست آزادي
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390
بازدید : 1777
نویسنده : میثم ابراهیم پور

"کارلوس کی روش" سرمربی تیم ملی ایران به بخشی جدید از مجموعه ای سر زد که نزدیک به یک سال است در آن زندگی می کند.

"کارلوس کی روش" سرمربی تیم ملی ایران با حضور در مجموعه سوارکاری ورزشگاه آزادی، ساعتی را در کنار رئیس مجموعه آزادی به بازدید از امکانات سوارکاری این مجموعه مشغول شد.


کاریکاتور از حسین کاظم


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



استقلالی ها مواظب باشند!
نوشته شده در جمعه 14 بهمن 1390
بازدید : 1766
نویسنده : میثم ابراهیم پور

صمد مرفاوی در خاتمه دربی شصت و دوم تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:«اكنون آنچه برای من اهمیت دارد حفظ اختلاف 12 امتیازی با پرسپولیس و برخورداری از بخت قهرمانی است.»

این اظهار نظر بسیار تاریخی است. از آن جهت که دنیزلی در سال 85 سرمربی پرسپولیس بود و علی رغم فاصله 12 امتیازی دو تیم در میانه فصل، در نهایت توانست پرسپولیس را به عنوان سومی لیگ برتر برساند.

در آن سال استقلال با مربیگری صمد مرفاوی، در حالی که شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر به نظر می رسید، نهایتاً به رتبه چهارم قناعت کرد.

اکنون نیز شاید تاریخ دوباره تکرار شود. استقلال وسپاهان با 46 امتیاز در صدر جدول است و پرسپولیس با 33 امتیاز هفتم است. 13 امتیاز اختلاف بین دو رقیب سنتی سرخابی زردپوشان وجود دارد و هر آن امکان این است که ورق برگردد.

بدون تردید هواداران استقلال در پس ذهن خود خاطرات سال 85 را مرور می کنند و از این واهمه دارند که مجدداً آن اتفاق تکرار شود. باید صبر کرد!

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



صفحه قبل صفحه بعد