پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است


بیوگرافی بازیکنان ایرانی فوتبال
نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391
بازدید : 2715
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

ناصر حجازی

     ناصر حجازی در تهران، محله آریانا (مالک اشتر) در تاریخ 28 آذرماه 1328 به دنیا آمد. وی دروازه بان سابق تیم های استقلال (تاج) و تیم ملی ایران است که اکنون به مربیگری می پردازد. یکی از محبوب ترین و مشهور ترین فوتبالیست های ایرانی بشمار می رود، در استقلال تهران از او بعنوان تنها اسطوره ی این باشگاه نام می برند. در سال 1378 کنفدراسیون فوتبال آسیا (تنها به خاطر بی لیاقتی مسئولان فوتبال ایران) وی را بعنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستمِ این قاره انتخاب کرد. پدرش متولد تبریز  بود و آژانس املاک داشت. وی با چهار خواهر و یک برادر در خانواده ای 8 نفری زندگی می کرد.  در کودکی بازیگوش بود و در سوم دبستان، ششم ابتدایی و ششم دبیرستان رفوزه شد. اما به هر ترتیب موفق شد دیپلم بگیرد. دوران دبستان را در دبستان هخامنش طی کرد و دوره دبیرستان را در دبیرستان های سعادت، سینا، سهند و شرف طی کرد. رشته اصلی وی بسکتبال بود اما روزی با دوستانش به تماشای مسابقات فوتبال منطقه ی 8 می رود در آنجا تیم مدرسه منتخب مدرسه اشان بازی داشته و اتفاقا دروازبان تیم آسیب دیده بوده است؛  حسین دستگاه (خبرنگار وقت کیهان ورزشی) که مربی تیم مدرسه بود او را صدا می زند و پست دروازبانی را به او می سپارد. دو ماه بعد همراه با تیم کیهان ورزشی که بازیکنانی همچون غلام وفاخواه، مهدی مناجاتی و مجید حلوایی را به خدمت داشت راهی گرگان میشود تا برای این تیم بازی کند. در گرگان در حالی که وی تنها 16 سال داشت نتیجه را 1-0 واگذار کردند. فردی به نام هویدا اولین پیشنهاد حرفه ای فوتبال را به او کرد و وی به تیم دسته دومی دارایی پیوست. و به تحصیلاتش ادامه داد و توانست در مدرسه عالی ترجمه مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی بگیرد


علی پروین

گعلی پروین در روز سوم مهرماه1325 در تهران ، محله بازار ، كوچه غریبان ، پنجمین فرزند یك خانواده پرجمعیت ده نفره بود كه به دنیا آمد. تولد پروین تقریباً مصادف است با تاسیس باشگاه مردمی و بازیكن ساز شاهین .
علاقه پروین به فوتبال از همان سال های كودكی شكل گرفت به طوری كه علی شبها توپ پلاستیكی اش را با خود به رختخواب می برد. علی ، كوچك بود كه خانواده اش به محله دولاب ( خیابان عارف) نقل مكان كرد. این جابجایی در افزایش علاقه او به فوتبال تاثیر بسزایی داشت زیرا محله دولاب به خاطر داشتن زمین های خاكی فراوان مثل زمین نادر ، زمین منبع ، زمین عارف و ... از قدیم پاتوق كوچك و بزرگ بود . علی در مهرماه1332 وارد دبستان شد و از مدرسه توحید ، تحصیل را آغاز كرد ولی عشق و علاقه او به فوتبال نمی گذاشت به درس و مشقش برسد . به همین علت از همان سال های اول در زمینه تحصیلی چندان موفق نبود.
پروین فوتبال را به طور جدی از دوازده سالگی و از زمین عارف واقع در خیابان17 شهریور و محلات شیوا و غیاثی آغاز كرد . اولین تیمی كه او به عضویت آن درآمد تیم عارف بود كه با همت و تلاش جعفر بیگی درست شده بود. پروین در این سال ها شاهد درخشش فوتبالیست های ایرانی مثل كوزه كنانی ، دهداری ، جدیكار ، برومند و ... در عرصه بازی های داخلی و خارجی بود و همیشه بازی های دو تیم پرطرفدار شاهین و تاج را پیگیری می كرد.

امیر قلعه نوعی

امیر قلعه نوعی ۷ ساله بود که خبر دادند پدرش فوت کرده‌است. وی از سیزده سالگی شروع به کار کردن کرد و در کنار کار، فوتبال نیز بازی می‌کرد.
در سال ۱۳۶۰ امیر به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد و در اسفند ۱۳۶۰ از تیم راه آهن به شاهین رفت. شاهین در آن زمان ملی پوشان زیادی داشت. او اواسط لیگ سال ۶۶ پس از پیروزی ۲ بر صفر برابر پرسپولیس، شاهین را ترک کرد و به السد قطر رفت.
قلعه نوعی زمستان ۱۳۶۷ به تهران بازگشت و این بار سراغ باشگاه استقلال تهران رفت، پای میز قرارداد نشست و پیراهن آبی را بر تن کرد.
اولین بازی وی به عنوان بازیکن استقلال در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ مقابل پرسپولیس رقم خورد. این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار می‌شد به پنالتی کشیده شد و اردشیر پنالتی‌اش را از دست داد.
این بازیکن خلاق تا پایان دوره بازیگری‌اش تنها ۱۹ بازی ملی انجام داد که اتفاقاً ۱۸ بازی آن در سن ۳۰ سالگی به بعد رخ داد. امیر اولین‌بار توسط ناصر ابراهیمی در سال ۱۳۶۴ به تیم ملی ب دعوت شد.
او در اردیبهشت سال ۱۳۶۵ همراه تیم ملی به چین سفر کرد و اولین‌بار پیراهن تیم ملی الف را بر تن کرد اما تا سال ۱۳۷۲ هیچگاه مجدداً به تیم ملی فراخوانده نشد. در کارنامه ملی قلعه نویی تنها یک گل زده آن هم به کویت دیده می‌شود.
او در سال ۱۳۶۸ دچار مصدومیت شدیدی شد و بار دوم در سال ۱۳۷۳ مصدومیت جدی را تجربه کرد.
وی سابقه مربیگری در تیم‌های برق تهران، کشاورز، استقلال اهواز و استقلال تهران را دارد.
پس از قهرمانی استقلال تهران با قلعه نویی در سال ۱۳۸۵ و نتایج ضعیف تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ و از طرفی خاتمه همکاری ایران با برانکو ایوانکویچ، شرایط تازه‌ای برای قلعه نویی مهیا شد.
او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و همزمان در ادواری پست‌های مدیرفنی و رئیس سازمان فوتبال استقلال تهران را نیز بر عهده داشت. تیم ملی ایران با حضور او روی نیمکت در مسابقات جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۷) با ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی کره‌جنوبی شد و از این رقابت‌ها دست خالی بازگشت.
در سال ۲۰۰۷ وی کاندید کسب بهترین مربی سال آسیا شد.
 

احمد عابدزاده


عابدزاده درسال ۱۳۴۵ در سرزمین سوزان ایران(آبادان) ششمین فرزند خانواده بدنیا آمد.وی را احمدرضا نام نهادند.در کودکی بر روی زمین‌های داغ ودر زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می‌دوید. روزهای شوکوفایی خودرا پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سالهای اولیه دهه ۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی می‌کرد.
 دست‌های حماسه ساز وی در آن روزگاران شبها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می‌پرداخت .انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می‌کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می‌کرد و آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان . پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال ۱۳۶۴ جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.
 ۱۸ سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید .در۱۳۶۸به تهران آمد وپیراهن استقلال را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد . پنج سال بعد پیراهن آبی اش را با رنگ قرمز عوض کرد و از دوم دی ماه ۱۳۷۳ رسما به حفاظت از دروازه پرسپولیس پرداخت .وی یک دروازبان جسور درتیم سرخ وتیم ملی بود . وی دارای ۷۸ بازی ملی و۵۲ گل خورده می‌باشد که از این جهت یک رکورد جالب توجه‌است. 

 

 

ماباقی درادامه مطلب

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



10 باور غلط در روابط زناشویی!
نوشته شده در شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 2300
نویسنده : میثم ابراهیم پور
10 بارو غلط در روابط زناشویی!
گر رابطه‌تان توام با فشار است، مهمترین فردی که باید تغییر کند، خودتان هستید. وقتی نقص‌ها و ایرادات خود که موجب تخریب رابطه شده را پیدا کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آنها را از زندگی خود بیرون کنید.

 
فکر می‌کنید رابطه‌‌تان شکست خورده است چون شما و همسرتان قوانین یا استانداردهای خاصی را دنبال نمی‌کنید؟ در این مقاله به 10 تصور متداول غلط و خطرناک برای روابط اشاره می‌کنیم.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 2057
نویسنده : میثم ابراهیم پور

خالق شخصیــت های کارتـــونی محـبوب چــــه کســــانی بــــودنـــــد ؟


  مت گرونینگن خالق خانواده آقای سیمپسون (The Simpsons) 

سیمپسونز یا سیمپسون‌ها، کارتون پویانمای آمریکایی است که نخستین‌بار در دسامبر ۱۹۸۹ از شبکه تلویزیونی فاکس به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی نشان داده و از آن به بعد هر هفته پخش شده‌ است. خالق سیمپسون‌ها، مت گرونینگ است. این مجموعه با بیش از ۵۰۰ قسمت، رکورددار پرقسمت‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی جهان است. ماجراهای این مجموعه، در شهری به نام اسپرینگ‌فیلد اتفاق می‌افتد. بیشتر شهروندان اسپرینگ‌فیلد زردرنگ هستند و همگی آنها (به غیر از چند استثنا) تنها ۴ انگشت در هر دستشان دارند.

والت دیزنی خالق میکی ماوس (Mickey Mouse)

میکی‌ماوس یا میکی ماوس، توسط شرکت والت دیزنی تولید شده که برنده جایزه اسکار نیز شده است. خالق این موش خود والت دیسنی بود، که صدای او را نیز ابتدا خودش ایفا می‌کرد. میکی‌ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و تا سال ۱۹۴۶، والت دیسنی صدای او را در می‌آورد. پس از دیسنی به ترتیب جیم ماکدانلد و وین آلوین به ترتیب نقش صدای میکی ماوس را به عهده گرفتند.

 

 


 
برای ارسال نظرات خود در رابطه با این مطالب بر روی نظردهید کلیک کنید


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



حذف آی دی ایمیل در یاهو
نوشته شده در چهار شنبه 28 تير 1391
بازدید : 2268
نویسنده : میثم ابراهیم پور

حذف آی دی(آدرس ایمیل در یاهو)

گاهی بخاطر مزاحمت های بعضی کاربران و ارسال ایمیلهای  تبلیغی زیاد به آدرس ایمیل شخصی،لازم است این آدرس را حذف کنیم .برای انجام این عمل مانند ذیل عمل نمایید.

۱-      روی کلمه yahoo کلیک کنید .

        yahoo                                                                                              

2-      در کادر های داده شده به ترتیب آی دی و رمز خود را وار دنمایید.

۳-      با کلیک بر روی sign in   ویا کلیک بر دکمه اینتر وارد صفحه دوم می شوید.

۴-      جهت آشنایی کاربران با عواقب حذف آی دی و از بین رفتن اطلاعات قبلی ، فرم انگلیسی خواسته شده را مطالعه و یا به کمک مترجم گوگل به فارسی ترجمه و مطالعه نمایید.


۵-   در کادر اول پسورد(رمز) خود را وارد نمایید. در کادر بعدی کدهای انگلیسی داده شده را عینا تایپ نمایید.

۶-      درانتها بر روی کلید YES ویا همان Terminate this Account کلیک کنید.

جهت اطلاع:به گفته مسئولین سایت یاهو حداکثر تا ۹۰ روز طول می کشد و در  این مدت کسی نمی تواند  آی دی حذف شده را ثبت کند. پس بهتراست  اول تصمیم نهائی خود را بگیرد ، چون دیگر  شما  قادر نخواهید بود  تا مدت زیادی این آی دی را  ثبت کنید.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



سرنوشت تلخ خودکار بیک در ایران
نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391
بازدید : 2408
نویسنده : میثم ابراهیم پور

سرنوشت تلخ خودکار بیک در ایران

 


 

ایسنا:
خودکار از جمله نوشت افزارهایی است که شاید هیچ یک از افراد جامعه از نیاز به آن مبرا نباشند. با این وجود علیرغم مهیا بودن بازاری وسیع برای این کالا، تولید داخلی در این زمینه تقریبا به صفر رسیده است.

خودکار بیک شاید تنها نمونه خودکارهای ایرانی باشد که به واسطه فعالیت چندین و چند ساله در میان جمعیت کشور جای خود را باز کرده بود. در حال حاضر تولیدات این برند در بازارها نایاب شده و گفته می‌شود که از دو سال پیش تاکنون این کارخانه تعطیل است.

بیک امیرالله صفری که از فعالان عرصه لوازم التحریر بوده و سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد، درباره وضعیت این روزهای بازار لوازم التحریر و به ویژه خودکار می‌گوید: در حال حاضر حدود ۹۰درصد از خودکارهای بازار هندی یا چینی هستند. حتی نمونه‌های معدودی هم که ممکن است به اسم ایرانی عرضه شوند، تنها در ایران بسته بندی می‌شوند و مهمترین بخش تولید آن‌ها در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که عمده‌‌ترین واردکنندگاه خودکار به ایران کشورهای هند، چین، آلمان، ژاپن و مالزی هستند.

صفری درباره قیمت این نمونه‌ها گفت: معمولا ارزان قیمت‌ترین خودکارها که بیشتر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، متعلق به کشورهای چین و هند هستند و نمونه‌های ژاپنی و آلمانی معمولا قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.

وی ادامه داد: البته در چند ماه گذشته تمام نمونه‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در شرایطی که سالانه ۲۰ درصد به قیمت این اجناس اضافه می‌شد، اکنون خودکاری که سال قبل ۸۰۰ تومان قیمت داشت به حدود ۱۵۰۰ تومان رسیده است. مشاهدات قیمت انواع خودکارهای موجود در بازار رقمی بین ۱۰۰ تا حتی سه هزار تومان است.

هنوز هم سراغ بیک را می‌گیرند

اما این فعال بازار لوازم التحریر در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر بخواهیم از نظر کیفی بررسی کنیم، شاید خودکار بیک هنوز هم از بسیاری نمونه‌های هندی با کیفیت‌تر باشد، چرا که نمونه‌های هندی و چینی اغلب جوهر پس می‌دهند.

وی ادامه داد: جالب است که پس از دو سال هنوز هم در موارد متعدد برخی مشتریان سراغ خودکار بیک را می‌گیرند و بسیاری از مواقع از کیفیت نمونه‌های چینی و هندی گلایه دارند و گاه از روان نبودن آن ‌ها، خشک شدن آن ها یا پس دادن جوهرشان می‌گویند.

به گفته او شاید چند سال پیش چند نمونه خودکار بیشتر در بازار وجود نداشت، اما اکنون هر کارخانه حدود ده‌ها مدل تولیدات دارد و آن قدر انواع خودکارها متنوع شده که حتی ارائه توضیح درباره آن‌ها برای خود ما هم مشکل است.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



بازدید : 1878
نویسنده : میثم ابراهیم پور


در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارک است، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight. This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea. Two different seas can not be combined together thus creating this line

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سورة مبارکه الرحمن


مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند (۱۹) اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند (۲۰) پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟ (۲۱) از آن دو، مروارید و مرجان خارج میشود (۲۲)

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳
و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



همه چیز درباره ختنه کودکان
نوشته شده در پنج شنبه 15 ارديبهشت 1391
بازدید : 2648
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

والدینی که کودکشان قرار است ختنه شود، سوال‌های زیادی دارند مثلا اینکه آیا واقعا این عمل لازم است، بهترین زمان آن چه موقع است و در کجا بهتر است انجام شود؟ آیا خطری برای کودک دارد؟ اگر شما هم در این مورد نگرانی دارید، پاسخ سوال‌های خود را از زبان دکتر جهان اوجی، فوق‌تخصص بیماری‌های نوزادان، بخوانید...

 


سلامت: لطفا از تاریخچه ختنه برایمان بگویید.

 

ختنه، عمل جراحی کوچکی است که سابقه 5 هزار ساله دارد. تاریخچه ختنه به مدت‌ها پیش و به مصر باستان برمی‌گردد. انجام ختنه فقط جنبه بهداشتی داشت اما امروزه مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان و بسیاری از مناطق دنیا پسران را ختنه می‌کنند. مسلمانان علاوه بر دلیل پزشکی، به دلایل اسلامی و مذهبی فرزند خود را ختنه می‌کنند اما سایر مذاهب و ادیان برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات پزشکی کودکان خود را ختنه می‌کنند.

 

 

سلامت: چرا باید کودک را ختنه کنیم؟

 

دلایل مختلفی برای ختنه نوزاد وجود دارد؛ به‌طور طبیعی زیر پوستی که آلت‌تناسلی کودک را می‌پوشاند، ماده سفید رنگ و پنیری‌ شکلی که حاوی سلول‌های مرده است، تولید و جمع می‌شود. این ماده به دلیل نرم‌بودن، مانع چسبیدن پوست به سر آلت می‌شود. گاهی این ترشحات عفونی می‌شود و پوست سرآلت را نیز دچار عفونت می‌کند. در موارد نادر این عفونت مخصوصا در نوزادان و شیرخواران به عفونت کلیه‌ها می‌انجامد. پزشکان به‌طور خلاصه فواید ختنه را 5 مورد زیر میدانند:

1) شانس ابتلا به عفونت ادراری در اولین سال زندگی در یک نوزاد پسر ختنه‌شده حدود 1 در 1000 و در نوزادانی که ختنه نشده‌اند، 1 در 100 است.

2) ختنه خطر سرطان آلت تناسلی را که در مردان شایع هم نیست، کاهش می‌دهد.

3) خطر ابتلا به عفونت‌های قابل انتقال جنسی مانند ایدز کاهش می‌یابد و از عفونت پوست آلت پیشگیری می‌شود.

4) می‌توان از فیموزیس، بیماری‌ای که مردان ختنه نشده به آن مبتلا می‌شوند، پیشگیری کرد.

5) از سرطان دهانه رحم در همسر مردان پیشگیری می‌کند.

 

 

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



۱۰ فرمانده‌ بزرگ و فاتح تاریخ دنیا
نوشته شده در پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391
بازدید : 3306
نویسنده : میثم ابراهیم پور

احتمالا با من هم عقیده اید که تاریخ را فاتحان می نویسند و در تاریخی که فاتحان می نویسند اغلب نیمی از ماجرا آن طور که بوده و شده، نوشته نخواهد شد. اما خوب این هم از قوانین طبیعت است و نمی شود تغییری در آن ایجاد کرد. اما با این حال از همان نصفه هم می شود در تاریخ چیز های جالبی یافت.

 

 
۱- اسکندر کبیر

 

iran-stars.com

 اسکندر کبیر بیشتر جهانی را که در آن زمان شناخته شده بود تا قبل از ۳۰ سالگی درنوردید. او امپراطوری باشکوه ایران را از بین برد، ارتشی بسیار بزرگتر از داریوش سوم ایجاد کرد و باعث رخنه کردن فرهنگ هلنی در تمام سرزمین تحت تسلط خود شد.

2- کورش بزرگ

 iran-stars.com

 

کورش بزرگ، بنیان گذار امپراطوری هخامنشی در امپراطوری های ماد، لیدیا و نئو – بابلی بود. امپراطوری او در سه قاره گسترده شده بود. برخلاف بسیاری از سایر رهبران نظامی، به خاطر زیر ساخت های سیاسی که ایجاد کرد، امپراطوری او تا مدت ها بعد از مرگش استوار ماند. بسیاری عقیده دارند که او در دستاوردهایش از اسکندر کبیر هم موفق تر بوده است.

 


 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



شگفت‌ انگیز ترین شهر های باستانی دنیا!
نوشته شده در شنبه 11 ارديبهشت 1391
بازدید : 2777
نویسنده : میثم ابراهیم پور

iran-stars.com

 وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یکی از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.
 
یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

1- پترا - اردن:

iran-stars.com
با دقت به عکس و مقایسه فردی که در دهانه معبد پترا ایستاده می توان به عظمت و وسعت این شهر باستانی پی برد. این شهر سالیان سال زیر شن های صحرا مدفون شده بود. تاریخ ساخت آن به قرن دوم میلادی و به دست مردمان "انباط" ساخته شده است. این مکان امروزه یکی از اماکن گردشگری اردن است.
________________________________________

2- ماچو پیچو - پرو:

iran-stars.com
از زمان کشف شهر "ماچو پیچو" یکصد سال می گذرد اما تاکنون باستان شناسان نتواسته اند کشف کنند که کاربرد این شهر باستانی متعلق به سلسله "اینکاها" چه بوده است. اینکاها دارای سیستم خاصی از نگارش بوده اند اما هیچ متنی از آنها به جای نمانده است. این شهر در ارتفاع دو هزار و 500 متری از سطح دریا ساخته شده و اغلب اوقات از آن به‌ عنوان «شهر گمشده اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالا شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها است. این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌ شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌ است.


 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



ماجرای ازدواج دوست من!!!
نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391
بازدید : 2207
نویسنده : میثم ابراهیم پور

iran-stars.com

یکی از دوستام با یه دختر خیلی پولدار دوست شده بود و تصمیم داشت هر طور شده باهاش عروسی کنه، تو یه مهمونی یه دفعه از دهنش پرید که ۵ ساله دفتر خاطرات داره و همه چیزشو توش می نویسه، دختره هم گیر داد که دفتر خاطراتتو بده من

بخونم!! از فردای اون روز نشستیم به نوشتنه یه دفتر خاطرات تقلبی واسش! من وظیفه قدیمی جلوه دادنشو داشتم، ۱۰ جور خودکار واسش عوض کردم، پوست پرتقال مالیدم به بعضی برگاش…، چایی ریختم روش و گل گذاشتم لای برگه ها و… اونم تا

میتونست خودشو خوب نشون داد و همش نوشت از تنهایی و من با هیچ دختری دوست نیستمو خیلی پاکم و اصلا دنبال مادیات نیستم و فقط انســــانیت برام مهمه و …بعد از یک هفته کار مداوم ما و پیچوندن طرف، دفتر خاطرات رو بُرد تقدیم ایشون کرد…

دختره در ایکی ثانیه دفتر خاطرات رو بر فرق سرش کوبید و گفت: منو چی فرض کردی؟ اینکه سالنامه ۱۳۹۰ هست!! تو ۵ ساله داری تو این خاطره می نویسی؟ و اینگونه بود که دوست من هنوز مجرد است.

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,