پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است

5 تلگرام رسمی همزمان بروی کامپیوتر

10000 تومان

   

کارت حافظه PS1 ژاپنی

20000 تومان


فواید زبان مادر شوهر
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1390
بازدید : 1742
نویسنده : میثم ابراهیم پور

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، اگر به‌دنبال یك گیاه مقاوم، متفاوت و زیبا برای نگهداری در منزل خود هستید در خرید این گیاه شك نكنید؛ گیاهی با برگ‌های بلند كه می‌تواند حسابی زینت‌بخش اتاق شما باشد .این گیاه زیستی چند ساله، همیشه سبز بوده و برگ های شمشیری و كشیده ای به رنگ سبز دارد . البته در بعضی كشورها به آن زبان مادر شوهر (Mother in lows tongue) نیز می گویند . زیستگاه اصلی این گیاه غرب افریقا می باشد . طول گیاه گاهی بیش از نیم متر می رسد . در نوع ابلق این گیاه زینتی، برگ ها مخلوطی از سبز در متن و زرد در كناره ها هستند . سانسوریا دارای گونه های كوتاه و بلند می باشد . این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده ودر نقاط مختلف منزل می توان آن را نگهداری كرد.این گیاه همچنین دارای گلی است كه به رنگ تركیبی سبز و سفید در بخش میانی گیاه می روید البته گل آن جذابیت خاصی ندارد اما معطر است.



نحوه نگهداری «سانسوریا»

اگر این گیاه را برای نگهداری در خانه انتخاب كردید بهتر است بدانید كه " سانسواریا" نور كامل را بر دیگر نورها ترجیح می دهد ولی چون انعطاف پذیر است در سایه هم می تواند به زندگی ادامه دهد.

نباید این گیاه را بیش از اندازه آبیاری كرد چون آبیاری زیاد به خصوص در زمستان سبب پوسیدگی قاعده برگ ها می شود، در تابستان هفته ای یك بار و در زمستان هر سه هفته یك بار به آب نیاز دارد.غبار پاشی برای «سانسوریا» لازم نیست، چون احتیاج به هوای خشك دارد، تغذیه مصنوعی آن هر سه هفته یك بار ضروری است و هر ۲ سال یك بار نیز به تعویض گلدان نیاز دارد.برگ های گیاه را با پارچه نرم و اسفنج مرطوب تمیز كنید و از مواد براق كننده شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نكنید، خاك مناسب برای آن مخلوطی از خاك باغچه و خاك برگ و ماسه است.این گیاه را معمولا در گلدان كوچك تر قرار می دهند، برای تكثیر آن از تقسیم ساقه های زیرزمینی و جدا كردن پاجوش در بهار استفاده می كنند.با استفاده از قلمه برگ نیز می توان آن را تكثیر كرد.
به این نحو كه قطعات ۵ تا ۸ سانتی متری از برگ سالم را جدا و آن ها را تا نصف در خاك شنی فرو می كنند و پس از ریشه دواندن آن ها را در گلدان های كوچك می كارند.


خواص «سانسوریا»

- یكی از خواص این گیاه كه آن را برای استفاده در منازل مناسب كرده است توانایی این گیاهان در پاك سازی هوا است. بنا بر تحقیقات انجام شده این گیاه می تواند سموم و گازهای آلوده موجود در هوا مانند "تولوئن " یا " فرمالدئید " را تصفیه كند. از این رو كارشناسان توصیه می كنند كه از این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن بسیار راحت تر شود.
- "سانسواریا" به مانند سایر اعضای خانواده كاكتوس ها از مقاومت بالایی در هوای گرم و خشك برخوردار است و می تواند در درون ساقه و برگ های خود حجم زیادی از آب را برای مدت زمانی طولانی نگاه دارد. در زمان های قدیم از این گیاه برای تهیه فیبر و گاهی از برگ های آن برای بانداژ زخم ها استفاده می شده است. امروزه بیشتر از این گیاهان برای زیبا سازی محیط های خانگی مخصوصا آپارتمان ها استفاده می شود. این گیاه دارای رشد بسیار آرامی است و برای سالهای طولانی سبز و شاداب باقی می ماند.- این گیاه همچنین دارای گلی است كه به رنگ تركیبی سبز و سفید در بخش میانی گیاه می روید البته گل آن جذابیت خاصی ندارد اما معطر است.پس همانطور كه دیدید ان زبان مادر شوهر همچنان هم بی فایده نیست.

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



صفحه قبل صفحه بعد