پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است

5 تلگرام رسمی همزمان بروی کامپیوتر

10000 تومان

   

کارت حافظه PS1 ژاپنی

20000 تومان


رای گیری اینترنتی گوگل برای اسم خلیج همیشه فارس
نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1389
بازدید : 1889
نویسنده : میثم ابراهیم پور

فوری فوری ایران دوباره از شرکت گوگل اعتراض نموده بخاطر اسم خلیج فارس که در نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شده است برای همین هم شرکت گوگل اعتراض ایران را قبول کرده وگفته راجب این دو رای گیری اینترنتی انجام میگیره که رای هر کدام بیشتر شد به اسم همان ثبت مشود. سریع اقدام کنید همین الان 74درصد عربها رای دارند. 26درصد ایرانی ها تا وقت رای گیری تمام نشده بشتاب که اگر همت نکنی اسم خلیج فارس برای همیشه به فراموشی میرود. وارد سایت شوید سمت راست دو دایره هست روی خلیج فارس کلیک کنیدو بعد بر روی voteکلیک کنید با موفقیت و پیروزی اینم آدرس سایت

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

http://www.persianorarabiangulf.com

 

 

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , , , ,



۱۰ فرمانده‌ بزرگ و فاتح تاریخ دنیا
نوشته شده در پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391
بازدید : 3309
نویسنده : میثم ابراهیم پور

احتمالا با من هم عقیده اید که تاریخ را فاتحان می نویسند و در تاریخی که فاتحان می نویسند اغلب نیمی از ماجرا آن طور که بوده و شده، نوشته نخواهد شد. اما خوب این هم از قوانین طبیعت است و نمی شود تغییری در آن ایجاد کرد. اما با این حال از همان نصفه هم می شود در تاریخ چیز های جالبی یافت.

 

 
۱- اسکندر کبیر

 

iran-stars.com

 اسکندر کبیر بیشتر جهانی را که در آن زمان شناخته شده بود تا قبل از ۳۰ سالگی درنوردید. او امپراطوری باشکوه ایران را از بین برد، ارتشی بسیار بزرگتر از داریوش سوم ایجاد کرد و باعث رخنه کردن فرهنگ هلنی در تمام سرزمین تحت تسلط خود شد.

2- کورش بزرگ

 iran-stars.com

 

کورش بزرگ، بنیان گذار امپراطوری هخامنشی در امپراطوری های ماد، لیدیا و نئو – بابلی بود. امپراطوری او در سه قاره گسترده شده بود. برخلاف بسیاری از سایر رهبران نظامی، به خاطر زیر ساخت های سیاسی که ایجاد کرد، امپراطوری او تا مدت ها بعد از مرگش استوار ماند. بسیاری عقیده دارند که او در دستاوردهایش از اسکندر کبیر هم موفق تر بوده است.

 


 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



شگفت‌ انگیز ترین شهر های باستانی دنیا!
نوشته شده در شنبه 11 ارديبهشت 1391
بازدید : 2778
نویسنده : میثم ابراهیم پور

iran-stars.com

 وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یکی از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.
 
یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

1- پترا - اردن:

iran-stars.com
با دقت به عکس و مقایسه فردی که در دهانه معبد پترا ایستاده می توان به عظمت و وسعت این شهر باستانی پی برد. این شهر سالیان سال زیر شن های صحرا مدفون شده بود. تاریخ ساخت آن به قرن دوم میلادی و به دست مردمان "انباط" ساخته شده است. این مکان امروزه یکی از اماکن گردشگری اردن است.
________________________________________

2- ماچو پیچو - پرو:

iran-stars.com
از زمان کشف شهر "ماچو پیچو" یکصد سال می گذرد اما تاکنون باستان شناسان نتواسته اند کشف کنند که کاربرد این شهر باستانی متعلق به سلسله "اینکاها" چه بوده است. اینکاها دارای سیستم خاصی از نگارش بوده اند اما هیچ متنی از آنها به جای نمانده است. این شهر در ارتفاع دو هزار و 500 متری از سطح دریا ساخته شده و اغلب اوقات از آن به‌ عنوان «شهر گمشده اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالا شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها است. این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌ شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌ است.


 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



جزئیاتی خواندنی از همسر اول شاه، فوزیه
نوشته شده در یک شنبه 15 اسفند 1390
بازدید : 1639
نویسنده : میثم ابراهیم پور

تصمیم ازدواج شاهزادگان ایران و مصر در پنجم خرداد سال 1317 پس از آنکه دربارهای دو کشور طی اعلامیه‌ای خبر برگزاری قریب‌الوقوع مراسم ازدواج این دو نفر را منتشر کردند، علنی شد. این اعلامیه 3 سال پس از شروع پادشاهی فاروق و 3 سال قبل از شروع پادشاهی محمدرضا پهلوی منتشر شد. با این حال مراسم ازدواج، عملاً در اسفند 1317 در قاهره و سپس در تهران برگزار شد.

فوزیه فؤاد خواهر ملک فاروق پادشاه مصر و نخستین همسر محمد رضا پهلوی بود که در تاریخ ۱۶ مارس ۱۹۳۹ در قاهره با شاه ایران ازدواج کرد؛ حاصل ازدواج او با محمدرضا شاه دختری بود به نام شهناز.

فوزیه و محمدرضا پهلوی پس از برگشت از ماه عسل، طی مراسمی در تهران به طور رسمی به عقد یکدیگر در آمدند.
محمدرضا دو سال بعد از ازدواج با فوزیه جانشین پدرش رضاشاه شد و از این زمان رابطه زوج ایرانی- مصری رو به سردی و پس از آن به تیرگی نهاد؛ برخی معتقداند اشرف پهلوی (خواهر دوقلوی شاه) و ارنست پرون (دوست صمیمی شاه) در ایجاد این تیرگی نقشی کلیدی داشته‌اند.
 
سرانجام ازدواج فوزیه و شاه ایران به جدایی انجامید و ثبت رسمی طلاق در مصر به سال ۱۹۴۵ و در ایران به سال ۱۹۴۸ انجام شد. بعد از آن فوزیه در ۲۸ مارس ۱۹۴۹ با سرهنگ اسماعیل حسین شیرین بک وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سابق مصر و از بستگان خود در قاهره ازدواج کرد.
 
با کودتای ضد سلطنتی ۱۹۵۲ در مصر، عنوان شاهزادگی از فوزیه گرفته و ثروتش نیز مصادره شد. او پس از آن حاضر به ترک کشورش نشد و به همراه همسرش در اسکندریه زندگی می‌کند. فوزیه هیچگاه در مورد دوران ملکه بودنش مصاحبه‌ای نکرد و خاطراتش را منتشر نکرد.
 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



برگـزاری جشن باستـانی سـده، در شهر کـرمان
نوشته شده در چهار شنبه 28 بهمن 1390
بازدید : 1766
نویسنده : میثم ابراهیم پور

امسال هم زرتشتیان کرمانی در جشن باستانی و باشکوه سده سوزان، آتش به جان سوز زمستان کویر زدند و با پاسداشت آئین کهن ایرانیان باستان راه بهار را هموار کرده و صد روز مانده به نوروز را به جشن نشستند. جشن سده امسال در شامگاه دوشنبه دهم بهمن با شکوه همیشگی و هر ساله خود، در باغچه بداغ آباد واقع در خیابان سده شهر کرمان برگزار شد. این جشن پیش از آتش افروزی، با مراسمی ویژه در سالن سرپوشیده بداغ آباد همراه بود که جمعیت زیادی از عموم مردم کرمان، دوشادوش زرتشتیان، نظاره گر آن بودند.

برگزاری جشنهای مختلف در میان ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده؛ جشنهایی با یک ویژگی‌ مشترک و اینکه همگی در پیوند با پدیده ‌های طبیعی، کیهانی و اقلیمی بوده اند. از جمله، آیین سده سوزی بوده که با سرور و شادی که به همراه دارد، نمونه کامل یک جشن اصیل و تمام عیار ایرانی است. اوستاخوانی، نیایش در روز مهر، اجرای گروه سازهای پوستی "اهورا"، نقاله خوانی، شاهنامه خوانی و در خاتمه آتش افروزی از برنامه های جشن سده سوزی است.

به گواه متون تاریخی، سده جشن پیدایش آتش است. درباره دلیل برگزاری این جشن توسط ایرانیان باستان؛ در برخی از روایات تاریخی آمده که چون صد روز که از زمستان بزرگ می‌ گذشت ایرانیان جشن سده را برپا می‌ کردند (در تقویم کهن ایرانیان مهرآیین، زمستان ۱۵۰ روزه و تابستان ۲۱۰ روزه بوده است. از ابتدای زمستان (اول آبان ماه) تا ۱۰ بهمن که جشن سده‌ است، 100 روز و از ۱۰ بهمن تا نوروز و اول بهار ۵۰ روز و 50 شب بوده ‌است).

جشن سده از جمله جشنهای کهن ایران بوده که از دهها سال قبل از اسلام در ایران رواج داشته چراکه ایرانیان همواره به 4 رکن مقدس که یکی از آنها آتش بوده احترام می گذاشته اند. این جشن اگرچه در شهرهای دیگر ایران مثل یزد، شیراز و اصفهان نیز برگزار می شود اما هیچکدام از این مناطق از شکوه و عظمت جشنهای کرمان برخوردار نیست.

مسئول هماهنگ کننده جشن روز سده انجمن زرتشتیان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این جشن 200 سال است که به صورت مداوم و بدون وقفه در کرمان در حال برگزاری است، می گوید: در گذشته این آیین در جاده کوهپایه و در محلی به نام "باب کمال" برگزار می شده اما 80 سال است که جشن سده در محل فعلی آن در حال برگزاری است. وی با بیان اینکه عظمت جشن سده در کرمان در دنیا بی نظیر است اظهار می دارد: حتی در کشور هندوستان هم که زرتشتیان زیادی دارد، این جشن به شکوه سده سوزی کرمان برگزار نمی شود.


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



عکسهایی از ظروف تاریخی ایران در آمریکا
نوشته شده در چهار شنبه 23 بهمن 1390
بازدید : 4040
نویسنده : میثم ابراهیم پور



ظرف نقره و طلاکاری شده متعلق به قرن چهارم میلادی. نقش برجسته شاپور دوم ساسانی در حال شکار در این ظرف دیده می شود. این گونه ظروف به عنوان هدیه و برای نشان دادن عظمت پادشاهان ساسانی به سراسر امپراتوری ایران و کشورهای همسایه ارسال می شد. این ظرف در روسیه کشف شده است.
   


کاسه نقره و طلاکاری شده متعلق به دوره ساسانیان در قرن هفتم میلادی. محل کشف احتمالا ایران یا افغانستان. نقوش برجسته این ظرف بیانگر فعالیت های مختلف
مانند کشتی یا بازی تخته نرد است.
   


جام نقره و طلاکاری شده. این جام نادر به شکل سر یک غزال طراحی شده است. ساخته شده در قرن چهارم میلادی در دوره ساسانیان.

   


جام نقره متعلق به دوره اشکانیان و ساخته شده در قرن اول پیش از میلاد. تفاوت این جام با جام های ساخته شده در دوره ساسانیان تاثیر هنر یونانی بر صنعتگران دوره اشکانی را نشان می دهد.
   


ظرف نقره و طلاکاری شده متعلق به قرن پنجم و ششم میلادی.



پارچ نقره و طلاکاری شده متعلق به دوره ساسانی و ساخته شده در قرن های ششم و هفتم میلادی.
   

پارچ طلا متعلق به دوره سلطنت آل بویه در قرن دهم میلادی. حکاکی های انجام شده بر آن بیانگر تاثیر هنر ساسانی بر صنعتگران ایرانی در دوره بعد از اسلام است.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



صفحه قبل صفحه بعد