پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه‌ ماست. جای حضور ملت ایران است


عکسهایی از ظروف تاریخی ایران در آمریکا
نوشته شده در چهار شنبه 23 بهمن 1390
بازدید : 4051
نویسنده : میثم ابراهیم پور



ظرف نقره و طلاکاری شده متعلق به قرن چهارم میلادی. نقش برجسته شاپور دوم ساسانی در حال شکار در این ظرف دیده می شود. این گونه ظروف به عنوان هدیه و برای نشان دادن عظمت پادشاهان ساسانی به سراسر امپراتوری ایران و کشورهای همسایه ارسال می شد. این ظرف در روسیه کشف شده است.
   


کاسه نقره و طلاکاری شده متعلق به دوره ساسانیان در قرن هفتم میلادی. محل کشف احتمالا ایران یا افغانستان. نقوش برجسته این ظرف بیانگر فعالیت های مختلف
مانند کشتی یا بازی تخته نرد است.
   


جام نقره و طلاکاری شده. این جام نادر به شکل سر یک غزال طراحی شده است. ساخته شده در قرن چهارم میلادی در دوره ساسانیان.

   


جام نقره متعلق به دوره اشکانیان و ساخته شده در قرن اول پیش از میلاد. تفاوت این جام با جام های ساخته شده در دوره ساسانیان تاثیر هنر یونانی بر صنعتگران دوره اشکانی را نشان می دهد.
   


ظرف نقره و طلاکاری شده متعلق به قرن پنجم و ششم میلادی.



پارچ نقره و طلاکاری شده متعلق به دوره ساسانی و ساخته شده در قرن های ششم و هفتم میلادی.
   

پارچ طلا متعلق به دوره سلطنت آل بویه در قرن دهم میلادی. حکاکی های انجام شده بر آن بیانگر تاثیر هنر ساسانی بر صنعتگران ایرانی در دوره بعد از اسلام است.

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



فواید زبان مادر شوهر
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1390
بازدید : 1752
نویسنده : میثم ابراهیم پور

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، اگر به‌دنبال یك گیاه مقاوم، متفاوت و زیبا برای نگهداری در منزل خود هستید در خرید این گیاه شك نكنید؛ گیاهی با برگ‌های بلند كه می‌تواند حسابی زینت‌بخش اتاق شما باشد .این گیاه زیستی چند ساله، همیشه سبز بوده و برگ های شمشیری و كشیده ای به رنگ سبز دارد . البته در بعضی كشورها به آن زبان مادر شوهر (Mother in lows tongue) نیز می گویند . زیستگاه اصلی این گیاه غرب افریقا می باشد . طول گیاه گاهی بیش از نیم متر می رسد . در نوع ابلق این گیاه زینتی، برگ ها مخلوطی از سبز در متن و زرد در كناره ها هستند . سانسوریا دارای گونه های كوتاه و بلند می باشد . این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم بوده ودر نقاط مختلف منزل می توان آن را نگهداری كرد.این گیاه همچنین دارای گلی است كه به رنگ تركیبی سبز و سفید در بخش میانی گیاه می روید البته گل آن جذابیت خاصی ندارد اما معطر است.



نحوه نگهداری «سانسوریا»

اگر این گیاه را برای نگهداری در خانه انتخاب كردید بهتر است بدانید كه " سانسواریا" نور كامل را بر دیگر نورها ترجیح می دهد ولی چون انعطاف پذیر است در سایه هم می تواند به زندگی ادامه دهد.

نباید این گیاه را بیش از اندازه آبیاری كرد چون آبیاری زیاد به خصوص در زمستان سبب پوسیدگی قاعده برگ ها می شود، در تابستان هفته ای یك بار و در زمستان هر سه هفته یك بار به آب نیاز دارد.غبار پاشی برای «سانسوریا» لازم نیست، چون احتیاج به هوای خشك دارد، تغذیه مصنوعی آن هر سه هفته یك بار ضروری است و هر ۲ سال یك بار نیز به تعویض گلدان نیاز دارد.برگ های گیاه را با پارچه نرم و اسفنج مرطوب تمیز كنید و از مواد براق كننده شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نكنید، خاك مناسب برای آن مخلوطی از خاك باغچه و خاك برگ و ماسه است.این گیاه را معمولا در گلدان كوچك تر قرار می دهند، برای تكثیر آن از تقسیم ساقه های زیرزمینی و جدا كردن پاجوش در بهار استفاده می كنند.با استفاده از قلمه برگ نیز می توان آن را تكثیر كرد.
به این نحو كه قطعات ۵ تا ۸ سانتی متری از برگ سالم را جدا و آن ها را تا نصف در خاك شنی فرو می كنند و پس از ریشه دواندن آن ها را در گلدان های كوچك می كارند.


خواص «سانسوریا»

- یكی از خواص این گیاه كه آن را برای استفاده در منازل مناسب كرده است توانایی این گیاهان در پاك سازی هوا است. بنا بر تحقیقات انجام شده این گیاه می تواند سموم و گازهای آلوده موجود در هوا مانند "تولوئن " یا " فرمالدئید " را تصفیه كند. از این رو كارشناسان توصیه می كنند كه از این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن بسیار راحت تر شود.
- "سانسواریا" به مانند سایر اعضای خانواده كاكتوس ها از مقاومت بالایی در هوای گرم و خشك برخوردار است و می تواند در درون ساقه و برگ های خود حجم زیادی از آب را برای مدت زمانی طولانی نگاه دارد. در زمان های قدیم از این گیاه برای تهیه فیبر و گاهی از برگ های آن برای بانداژ زخم ها استفاده می شده است. امروزه بیشتر از این گیاهان برای زیبا سازی محیط های خانگی مخصوصا آپارتمان ها استفاده می شود. این گیاه دارای رشد بسیار آرامی است و برای سالهای طولانی سبز و شاداب باقی می ماند.- این گیاه همچنین دارای گلی است كه به رنگ تركیبی سبز و سفید در بخش میانی گیاه می روید البته گل آن جذابیت خاصی ندارد اما معطر است.پس همانطور كه دیدید ان زبان مادر شوهر همچنان هم بی فایده نیست.

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان
نوشته شده در چهار شنبه 21 بهمن 1390
بازدید : 1955
نویسنده : میثم ابراهیم پور

همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان ! عکس

همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان ! عکس

1-جنیفر لوپز به همراه دوقلوهایش

همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان ! عکس

2- خوانندگان گروه " اسپایس گرلز" و ویکتوریا بکهام به همراه بچه هایشان

همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان ! عکس

3- کریستینا آگوئیلیرا خواننده پاپ

همه هالیوودی ها به همراه کودکانشان ! عکس

به ادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



پنجاه نقش برنامه های کودک
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390
بازدید : 1768
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

برای دیدن پنجاه نقش شامل ملون زبل - پلنک صورتی - سوپرمن -بت من بروی تصویرزیرکلیک کنید

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



سوارکاري کي‌روش در پيست آزادي
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390
بازدید : 1784
نویسنده : میثم ابراهیم پور

"کارلوس کی روش" سرمربی تیم ملی ایران به بخشی جدید از مجموعه ای سر زد که نزدیک به یک سال است در آن زندگی می کند.

"کارلوس کی روش" سرمربی تیم ملی ایران با حضور در مجموعه سوارکاری ورزشگاه آزادی، ساعتی را در کنار رئیس مجموعه آزادی به بازدید از امکانات سوارکاری این مجموعه مشغول شد.


کاریکاتور از حسین کاظم


کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , , ,



گزارشی تکان دهنده از یک بی غیرتی جدید!
نوشته شده در جمعه 20 بهمن 1390
بازدید : 1677
نویسنده : میثم ابراهیم پور

فردین، هایده ، ... حتی مرحوم تختی هم روزی ریش که نه ؛ اما مو و قیچی را به دستش سپرده بودند. آقای «ق» از سال ۴۲ تا به حال حرفه اش آرایشگری است.هنوز هم در همان مغازه خیابان پیروزی کار می کند و نیمی از مشتریانش را در خانه هایشان اصلاح می کند دلیلش هم معلوم است ، مقررات اجازه نمیدهد که مشتری خانم داشته باشد.فقط مو کوتاه میکند و آرایش صورت انجام نمیدهد.خانه خودش را مثل خیلی های دیگر تبدیل به سالن آرایش نکرده چون مستاجر است.
- خانم ها از کجا پیدایتان میکنند؟
- خیلی هایشان از وقتی سه یا چهار ساله بودند و با پدرهایشان می آمدند مشتری شدند و مشتری ماندند ، بعضی هایشان هم به واسطه برادران و شوهرانشان مشتری شدند و ...
- شما بیشتر پول میگیرید یا خانم های همکارتان ؟
- من کمتر میگیرم مثلا همین دیروز یک آقایی از مشتریان مرا برد منزلشان در خیابان اقدسیه و موهای همسرش را کوتاه کردم و سشوار کشیدم و ... شد سی هزار تومان اما در یک آرایشگاه همان حوالی تا پنجاه هزار تومان هم ممکن است بپردازد.
- چرا خانم های ترجیح میدهند شما موهایشان را کوتاه کنید ؟
- من کارم خوب بلدم، برخی خانم ها هم محیط سالن های آرایش زنانه را دوست ندارند.
«مریم» از طبقه متوسط جامعه است اما از آنهایی که اگر از نزدیک نشناسی شان فکر میکنی پدر در پدر کارخانه دار بودند ! خودش را جمع و جور میکند و مگوید کمی بیشتر خرج میکنم اما آرایش سر و ظاهرم را دست زنها نمیدهم ، معتقد است یک مرد با سلیقه مردانه بهتر میداند که چه رنگ و چه مدلی او را زیباتر میکند. ازش که بپرسی اسم آرایشگرت چیست ؟ طوری میگوید که تا چند دقیقه از اینکه طرف را نمیشناسی شرمنده میشوی. راست و دروغش پای آنها که میگویند اما گویا خانم «ن-ک» و چندتای دیگر از هنرپیشه های سینما مشتری ایشان هستند !
آقایان را در مغازه حوالی میرداماد اصلاح میکند و خانم ها را در منزل خودش . آقای «پ» سی و چند ساله است و ساده تر از همه مشتریانش موهایش را شانه زده و لباس پوشیده است . مشتری خانم دارد چون دلیلی ندارد که نداشته باشد آخر این روزها بین آقایان آرایشگر شبیه یک جور رقابت است که کدامشان مشتری خانم دارد و کدامشان ندارد. میگوید خانم ها فکر میکنند کلاس دارد پیش آرایشگر آقا بروند ، چون دوست دارند دائما به هم فخر بفروشند به هر بهانه ایی آرایشگرشان را که از قضا مرد هم هست به دیگران معرفی میکنند. البته بعضی ها هم هستند که حوصله سوال های خانم های آرایشگر را ندارند ؛همان سوال هایی که از وقتی وارد میشوی شروع میشود و تا وقتی که از در ساختمان خارج نشوی تمام شدنی نیست .از آن حرفهایی که از رنگ مو خانم کنار دستی شروع میشود و تا داخل کمددیواری همسایه ته کوچه خاله ات اینها هم پیش میرود.
خانم «ف- م» خودش را به واسطه همسر و اقوام همسرش که نام آشنایند در دنیای سینمای کشور ؛ از خانواده سینما می داند. میگوید آرایشگرش فقط با سینمایی ها کار میکند و به مشتری جدید و غریبه هم وقت نمیدهد. در منزل خودش و با وقت قبلی کار میکند ، دو مشتری همزمان نمی پذیرد و این حسن را دارد که مثل آرایشگاه های زنانه بیست تا چشم از لحظه ورود به تو خیره نمیشود تا زمانی که مطمئن شوند در را بسته ای و چیزی هم جا نگذاشتی که شروع کنند به پشت سرت حرف زدن ها !
گاهی هم جریان برعکس میشود . پسر همسایه طبقه پایین خودمان همیشه همین آرایشگاه سر خیابان می رود.خیلی هم ارزان نیست اما خوب الان همه جا همین طور است و چاره ایی نیست. میگفت چند هفته پیش که رفته بود ازش پرسیده موهایم را چقدر بلند کنم که برایم کامرونی ببافی؟ گفته خودم که بلد نیستم اما خواهرم چند کوچه پایین تر آرایشگاه دارد ، تابلویش را که دیده ایی "سالن ..." هماهنگ میکنم بروی پیش او ، کارش خوب است . موهای خودم هم او اصلاح میکند. این همسایه ما هم میگوید چه بهتر ، یک بار هم آرایشگاه زنانه بریم همه فال و هم تماشا !
الغرض ؛ با چندتا از خانم هایی که آرایشگر آقا را ترجیح میدهند که حرف بزنی میهفمی هیچ دلیل درست و حسابی ندارند برای این انتخاب البته نه اینکه دلیلی نداشته باشند ها از آنان دلایلی دارند که آدم خودش هم میخواهد کاش دیگران ندانند. اما سخت نیست که از لابه لای حرفهایشان برسی به جایی که میگویند : من با تو و دخترعمه شوهرم و خواهرزاده جاری ام و عروس کوچیکه خالم و ... فرق دارم مثلا باکلاس تر هستم ، روشنفکر تر هستم و کلا اروپایی تر نگاه میکنم به همه چیز و از این حرفهای صد من یه قاز !
آن سوی جریان که بروی و با چند تا از این آقایان آرایشگر هم کلام که شوی و بپرسی مگر جرم و خلاف شرع نیست و مگر نمیدانید عواقبش را پس چرا خطر میکنید؟ راستش این سوی بازار کمتر نقاب بر چهره دارند ؛ بی رودربایستی میگویند که پول خوبی نصیبشان میشود ، بیشتر اسم در میکنند و این از همه مهمتر است ، اصلا چه اشکال دارد همیشه که نباید قصاب و بقال محل زیردستشان بنشینند ، مرد و زن ندارد مشتری مشتری است ، اصلا اگر این مقررات نبود که آرایشگر مرد داشتن به باکلاس شدن خانم ها کمک نمیکرد و تقاضا نبود و ... خلاصه این روزها جریان اصلا عجیب نیست و برخی به این بی غیرتی خو کرده اند.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



دوربین مخفی در دستشویی یک رستوران
نوشته شده در چهار شنبه 19 بهمن 1390
بازدید : 2009
نویسنده : میثم ابراهیم پور

رویترز: مردی آمریکایی پس از گفته های دختر پنج ساله اش که دوربینی را در دستشویی کافه پیدا کرده بود، از استارباکس شکایت کرد.

وکیل او «هانک اسکولبرگ» روز سه شنبه به رویترز گفته است، «ویلیام یوکی» اهل ویرجینیا با اقامه ی چهار دلیل تقاضای یک میلیون دلار غرامت کرده که تجاوز به حریم خصوصی از جمله ی آنهاست.
یوکی و دخترش در ماه آپریل حین سفری گردشی  برای استفاده از توالت به شعبه استارباکس در حومه شهر واشینگتون رفته بوده اند.
بعد استفاده از توالت، دخترک دوربین دیجیتالی را که در لوله U شکل سنگ پنهان شده بوده، می بیند که به گفته اسکولبرگ در آنجا جاساز شده بوده است.
وی همچنین افزوده است: دختربچه به شدت ناراحت و پدرش کاملا خشمگین شده است.
بعد از آن با مدیر شعبه و پلیس تماس گرفته اند.
در سال اخیر این سومین باری است که در دستشویی استارباکس، دوربین کشف شده است.
ماه می مردی که دوربینی را در شعبه استارباکس کالیفرنیا جاسازی کرده بود بازداشت شد. مردی هم در ماه ژوئن به دلیل کارگذاشتن دوربین در شعبه فلوریدای استارباکس دستگیر گردید.
سخنگوی استارباکس، «آلن هیلوویتز» در این باره گفته است: «وظیفه ی ما ایجاد محیطی امن برای مشتریان و کارمندان مان است و در این زمینه بسیار بسیار جدی هستیم»
وی همچنین با تاکید بر قضیه جاسازی دوربین ابراز داشته با توجه به وجود ۱۷۰۰۰ شبعه استاربوک در ایالات متحده، چنین مواردی «کاملا نادر» هستند.
کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



آموزش تهیه گز و پولکی زعفرانی اصفهان
نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1390
بازدید : 1867
نویسنده : میثم ابراهیم پور

آموزش تهیه گز و پولکی زعفرانی اصفهان

آموزش کامل طرز تهیه گز و پولکی زعفرانی اصفهان

مواد لازم:
ـ شکر : ۳۲‎/ ۱ پیمانه (۲۵۰ گرم)
ـ آب : ۱ پیمانه (۱۶۰ میلی لیتر)
ـ بادکا : ۳۰۰ گرم (۱ پیمانه سرخالی)
ـ سفیده تخم مرغ : ۵ عدد (۱۵۰ گرم)
ـ گلاب: ۱ قاشق سوپخوری (۱۴ میلی لیتر)
ـ مغز پسته :۲۱‎/ ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)

 

روش تهیه :
شکر و آب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا حدی که فقط شکر آب شود. سپس بادکا را اضافه کنید. در این زمان مواد کف می کند و بالا می آید. مایه را مرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا شهد مانند آب نبات کشی شود.
سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کاملاً فرم بگیرد. برای اینکه بدانید شهد آماده است، کمی از شهد را داخل آب یخ بریزید، پس از سردشدن باید حالت شکننده پیدا کند.
مایه را از روی حرارت بردارید و مرتب هم بزنید. گلاب را به سفیده اضافه کنید و با همزن برقی بزنید. دو قاشق از شهد را داخل سفیده بریزید و با همزن خوب بزنید.
سپس محتوای کاسه سفیده را داخل شهد بریزید و هم زدن را تا زمانی که مواد گرم است (حدود ۱۰ دقیقه) ادامه دهید. باید مراقب باشید که مواد سرد نشود، زیرا خراب می شود. مواد را روی شعله پخش کن با حرارت ملایم قرار دهید تا جایی که همزن قدرت دارد با همزن بزنید. وقتی که مواد سفت شد، با قاشق به صورت پارویی هم بزنید. سپس مغز پسته را اضافه کنید.
از مایه تکه های کوچکی برداشته و آن را گردکنید و روی مقداری آرد با کمک کاردک فرم دهید.

ـ نکته
برای امتحان مقداری از گز را بگذارید تا خنک شود، وقتی در دست غلطاندید، اگر به دست نچسبید آماده است.
ـ پیشنهاد
در صورت دلخواه پس از فرم دادن برای اینکه مرتب تر شود، می توان قالب زده سپس در آرد غلتاند.

جایگزین
می توانید به جای مغز پسته از مغز بادام استفاده کنید.
● پولکی زعفرانی
مواد لازم:
ـ شکر :یک پیمانه (۱۵۰ گرم)
ـ آب :۲۱‎/ پیمانه (۸۰ میلی لیتر)
ـ سرکه ی انگور: ۴۱‎/ پیمانه (۴۰ میلی لیتر)
ـ زعفران (حل شده در آب جوش) : ۱ قاشق سوپخوری (۱۴ میلی لیتر)
▪ روش تهیه
شکر، آب و سرکه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر آب شود. سعی کنید مواد را روی حرارت، زیاد هم نزنید.
زعفران را اضافه کنید. برای امتحان آن می توانید کمی از آن را با قاشق روی یخ بریزید، اگر مایه سریع گرفت و حالت شکننده پیدا کرد، پولکی آماده است.
آن را از روی حرارت بردارید. با یک قاشق سوپخوری روی کاغذ آلومینیومی که از قبل چرب کرده اید، بریزید تا سرد شود.
ـ نکته
اگر پولکی زیاد روی حرارت بماند، مزه تلخی به خود می گیرد و اگر زمان کمی روی حرارت بماند، ترد و شکننده نمی شود.

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



شاهکارهای مهندسی جهان
نوشته شده در چهار شنبه 17 بهمن 1390
بازدید : 1936
نویسنده : میثم ابراهیم پور

 

 

شاهکارهای مهندسی جهان ! عکس

برای دیدن باقی عکسها به ادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,



کشتی جزیزه ای!
نوشته شده در چهار شنبه 16 بهمن 1390
بازدید : 1879
نویسنده : میثم ابراهیم پور

این کشتی خارق العاده! ابتکار یک شرکت کشتی سازی انگلیسی است که در آن شما یک جزیره کوچک سیار با آتشفشان! دریاچه و ... را دارید!

 

برای دیدن باقی عکسها باادامه مطلب بروید

 

 

کسب درآمد

:: موضوعات مرتبط: , ,